WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1 wie jak zwiększyć liczbę wyprzedzeń. "Spróbujemy wprowadzić odpowiednie zmiany"

Ross Brawn zdradził, że Formuła 1 poczyniła już postępy w celu zwiększenia liczby wyprzedzeń w trakcie wyścigów. Możliwe, że część zmian w przepisach zostanie wprowadzona już w sezonach 2019 i 2020.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Wejdź na TYPER.WP.PL, twórz własne ligi i typuj wyniki meczów!

Gdy Ross Brawn rozpoczął pracę w Formule 1, zaprosił Pata Symondsa oraz Jasona Sommerville'a do wspólnej pracy na rzecz królowej motorsportu. Wspólnie mieli oni opracować dla FIA regulacje techniczne, które zaczną obowiązywać w F1 od sezonu 2021.

Zespół stworzony przez Brawna położył nacisk na zwiększenie liczby wyprzedzeń, bo stało się to bolączką tego sportu. Szersze samochody oraz większy docisk sprawiły, że drastycznie spadła liczba manewrów w trakcie wyścigów. Najlepszym tego dowodem było ostatnie Grand Prix Australii.

- Jedną z rzeczy, którymi się zajęliśmy, to program mający na celu zrozumienie jak umożliwić pojazdom skuteczniejsze ściganie się z innymi. Aerodynamika w F1 musi pozostać na wysokim poziomie, więc musimy dokonać tego w dość łagodny sposób. W tej chwili istnieje pewne pole siłowe, które wytwarza się za jadącym samochodem. Pojazd będący z tyłu nie potrafi się do niego zbliżyć, gdy strata wynosi 1,5- 2s., bo traci wtedy swoją wydajność - powiedział dyrektor F1 ds. sportowych.

Były szef Ferrari i Mercedesa zdradził, że zespół pod jego dowództwem osiągnął już pierwsze sukcesy. - Jestem podekscytowany tym, co widzę. Przednie skrzydło w samochodzie to na pewno ten obszar, który jest bardzo wrażliwy pod każdym względem. Następnie wpływa to na dalszą część samochodu. Jednak to nie jedyne miejsce. Każdy element za przednim kołem jest bardzo czuły. Takie strefy można znaleźć też z tyłu - dodał Brawn.

Obecnie w F1 omawiane są kwestie, które miałyby obowiązywać od 2021 roku. Brawn nie wyklucza jednak scenariusza, w którym niektóre przepisy wejdą w życie wcześniej. Wszystko po to, aby jak najszybciej stworzyć ciekawe widowiska na torze.

- Znamy procentowy spadek wydajności samochodu, gdy zbliża się on do pojazdu z przodu. Już znaleźliśmy sposoby na poprawę tej sytuacji. Wiemy jak zmniejszyć zakłócenia przepływu powietrza, jak zmniejszyć wrażliwość maszyn na jazdę w tunelu aerodynamicznym. Spróbujemy wprowadzić zmiany w odpowiednio uporządkowany sposób. To będzie rozwiązanie, które docelowo wejdzie w życie w roku 2021. Jednak wszystko, czego możemy się nauczyć w międzyczasie i co będziemy uważać za bezpieczne, będzie zatwierdzone - zakończył.

ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica trzecim kierowcą Williamsa. "Pukał do drzwi F1, teraz do nich wali"



Wyścigi Formuły 1 można obejrzeć na żywo w Internecie na kanałach Eleven Sports dostępnych na platformie WP Pilot!

Czy w niedalekiej przyszłości w F1 zobaczymy więcej manewrów wyprzedzania?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
motorsport.com

Komentarze (3):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • sidomen 0
    większej bzdury dawno nie słyszałem..
    de-jacek wg mnie to bardzo proste zadanie. Należy we wszystkich bolidach zamontować zdalnie sterowane ograniczniki mocy o 50%. Następnie można będzie uruchamiać je loteryjnie na kilkanaście sekund w różnych pojazdach i w ten sposób wynik wyścigu będzie nieprzewidywalny a ilość wyprzedzań wzrośnie wielokrotnie. Ponadto mój pomysł wpisuje się doskonale w ogólne zasady sterowania F1
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • de-jacek 0
    wg mnie to bardzo proste zadanie. Należy we wszystkich bolidach zamontować zdalnie sterowane ograniczniki mocy o 50%. Następnie można będzie uruchamiać je loteryjnie na kilkanaście sekund w różnych pojazdach i w ten sposób wynik wyścigu będzie nieprzewidywalny a ilość wyprzedzań wzrośnie wielokrotnie. Ponadto mój pomysł wpisuje się doskonale w ogólne zasady sterowania F1
    [ 1 komentarz w tej dyskusji ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Jacek Filipczyk 0
    Ross Brawn zapowiada dalsze kroki na bardzo niedobrej drodze jaką idzie ten sport. Zapowiada leczenie gangreny cholerą, na efekty szkodliwych regulacji, proponuje następne. Przeregulowanie F1 to największa bolączka tej dyscypliny, która zaczęła się w połowie lat 90-tych. Samochody przestały definitywnie być bolidami, a stały się jeżdżacymi samolotami, które bez skrzydeł i elektroniki są jedynie wózkami do przemieszczania silników. Auta w F1 są dzisiaj doskonałe do wyczynów w szybkim pokonywaniu okrążeń podczas czasówek. Ściganie natomiast to przepychanka, rujnująca misterne dokonania aerodynamików. A na samym końcu tego wszystkiego stoi kierowca - chodzący i mówiący banner reklamowy oraz kłopotliwy białkowy wkład do skomplikowanego i wyszukanego dzieła inżynierów.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (3)
Pokaż więcej komentarzy (3)
Pokaż więcej komentarzy (3)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×