WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Liberty Media bliżej przekonania Ferrari do rewolucji w F1

Prezydent Ferrari, Sergio Marchionne przyznał, że jest "pokrzepiony" ostatnimi wydarzeniami w dyskusjach na temat przyszłości Formuły 1 pod rządami Liberty Media.
Rafał Lichowicz
Rafał Lichowicz
Getty Images / Clive Mason / Na zdjęciu: Sebastian Vettel

Scuderia Ferrari było zespołem, które przyjęło najostrzejszy front przeciwko obecnym władzom Formuły 1, po tym jak Liberty Media zapowiedziało gruntowną rewolucję przed sezonem 2021. W ostatnim miesiącu Amerykanie przedstawili główne założenia wokół których opierać się mają nowe przepisy. Ferrari widzi w nich pewien przełom.

- Największym znakiem jest uznanie, że przepisy dotyczące jednostki napędowej muszą być odzwierciedleniem natury tego sportu - powiedział prezydent marki z Maranello, Sergio Marchionne.

Szef Ferrari wyraził wcześniej swoje obawy odnośnie planu gruntownej przebudowy obecnie używanych silników w F1 i ich większej standaryzacji. Liberty Media oraz FIA chciały co prawda pozostania hybrydowych jednostek V6 w sporcie, ale jednocześnie uproszczenia ich budowy, poprawy brzmienia i lepszej ceny rynkowej dla prywatnych zespołów. To zaś miałoby skusić nowych producentów do wejścia na rynek.

- Nie możemy ot tak po prostu porzucić rozwoju obecnych jednostek napędowych tylko po to, aby dostosować je do producentów zainteresowanych pojawienie się w F1 - oznajmił Marchionne dla którego znacznie bardzie budujące są propozycje zmian, które mają pomóc zespołom ograniczyć koszty związane z rozwojem aerodynamiki.

- Dla nas istotne jest, że nie dotykamy natury technicznego rozwoju jednostek napędowych, ponieważ jest to w sercu tego, z czego żyje Ferrari - powiedział. - Musimy dalej rozmawiać z FIA i Liberty, aby spróbować osiągnąć sensowną równowagę. Jeśli się nie uda, to tak jak zapowiadałem będziemy gotowi wycofać się z F1.

Ferrari jest w stanie negocjować również zmianę systemu podziału nagród pieniężnych między zespołami, który faworyzuje mocno Włochów. Liberty zaproponowało ograniczenie rocznej premii dla Ferrari z ok. 100 milionów dolarów do blisko 40 milionów w 2021 roku.

- Propozycje jakie są na stole, są potencjalnie możliwe do wprowadzenia w nowym systemie - uznał Marchionne. - Myślę, że mamy teraz wystarczająco dużo podstaw do tego, aby prowadzić sensowne dyskusje i mam nadzieję, że uda nam się osiągnąć porozumienie do końca tego roku - podsumował.

ZOBACZ WIDEO Robert Kubica: Moi kibice są ewenementem

Czy Ferrari powinno się rzeczywiście wycofać, jeśli Liberty zmian poważnie przepisy wokół silnika?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
Reuters

Komentarze (0):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×