Aktywne zawieszenie może wrócić do F1
Władze Formuły 1 tworzą obecnie przepisy, które miałyby obowiązywać od sezonu 2021. Jedną z propozycji jest powrót do aktywnego zawieszenia.
Przewiduje się, że dzięki temu nastąpiłaby redukcja kosztów. Na liście znalazły się także inne części bolidów, takie jak koła zębate, dyferencjały, piasty przednich i tylnych kół, hamulce oraz wały napędowe.
Najwięcej kontrowersji w ostatnich latach budziło właśnie aktywne zawieszenie, które zostało zabronione w roku 1993. Od tego czasu zespoły miały różne pomysły w kontrolowaniu wysokości prześwitu i nie zawsze były one legalne. Standardowe aktywne zawieszenie byłoby tańsze i inżynierowi mogliby skupić się na innych obszarach bolidu.
Natomiast do końca czerwca FIA chce podjąć ostateczną decyzję odnośnie przepisów ds. jednostek napędowych. Pozostałe zasady mają zostać omawiane w przyszłym roku.
ZOBACZ WIDEO Ekspert wróży Kubicy błyskawiczny powrót. "Jego wyniki są niewiarygodne!"