Aktywne zawieszenie może wrócić do F1

Władze Formuły 1 tworzą obecnie przepisy, które miałyby obowiązywać od sezonu 2021. Jedną z propozycji jest powrót do aktywnego zawieszenia.

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota
start do wyścigu F1 Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Podczas ostatniego spotkania Liberty Media, FIA oraz przedstawicieli zespołów Formuły 1 przedstawiono propozycje, które mogłyby zostać wprowadzone od sezonu 2021. Aktywne zawieszenie miałoby być jedną ze standardowych części, z których musiałyby obowiązkowo stosować wszystkie zespoły.

Przewiduje się, że dzięki temu nastąpiłaby redukcja kosztów. Na liście znalazły się także inne części bolidów, takie jak koła zębate, dyferencjały, piasty przednich i tylnych kół, hamulce oraz wały napędowe.

Najwięcej kontrowersji w ostatnich latach budziło właśnie aktywne zawieszenie, które zostało zabronione w roku 1993. Od tego czasu zespoły miały różne pomysły w kontrolowaniu wysokości prześwitu i nie zawsze były one legalne. Standardowe aktywne zawieszenie byłoby tańsze i inżynierowi mogliby skupić się na innych obszarach bolidu.

Natomiast do końca czerwca FIA chce podjąć ostateczną decyzję odnośnie przepisów ds. jednostek napędowych. Pozostałe zasady mają zostać omawiane w przyszłym roku.

ZOBACZ WIDEO Ekspert wróży Kubicy błyskawiczny powrót. "Jego wyniki są niewiarygodne!"
Czy jesteś za powrotem aktywnego zawieszenia?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×