GP Francji: Poważna gafa Ferrari czy genialny ruch?

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel na torze Catalunya
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel na torze Catalunya

Lider Scuderia Ferrari, Sebastian Vettel wywalczył trzecie pole startowe do niedzielnego wyścigu o GP Francji, za plecami kierowców Mercedesa. Pojawiają się jednak pytania o strategię aktualnego lidera mistrzostw.

Sebastian Vettel był w sobotę bez szans w rywalizacji o pole position z kierowcami Mercedesa. Najlepsze okrążenie Niemca było o prawie 0,4 sekundy gorsze od rezultatu Lewisa Hamiltona.

- Moja ostatnia próba nie była tak udana i wiedziałem, że nie zdobędę pierwszej pozycji - wspominał po kwalifikacjach Vettel. - Po pierwszej próbie czułem, że mogę być bliżej Mercedesa, ale niestety trochę przeszarżowałem w drugim podejściu i pojawiło się kilka drobnych błędów.
W padoku zauważono jednak podczas Q2, że Ferrari wykonało swoje szybkie okrążenia na oponach ultra miękkich, na których przyjdzie im teraz rozpocząć wyścig. Mieszankę o stopień twardszą - super miękką, będą mieli z kolei założoną kierowcy Mercedesa i Red Bull Racing.

ZOBACZ WIDEO Mundial 2018. Kolumbia pewna zwycięstwa z Polską. "Czują się faworytem"

- Zobaczymy co wydarzy się w wyścigu, gdy rozpoczniemy go z różnymi strategiami opon. Myślę, że nasz bolid będzie mocny. Zresztą udowodniliśmy to już tutaj - podkreślił Vettel.

Rywale mają jednak wątpliwości czy włoski zespół wybrał dobrze decydując się właśnie na taki wybór opon. Szef Red Bulla, Christian Horner kwestionuje fakt czy teoretycznie szybsza opona ultra miękka, pomoże zawodnikom Ferrari na pierwszych okrążeniach. Lewis Hamilton stwierdził wręcz, że Włosi mogli najzwyczajniej pomylić się podczas kwalifikacji.

- Nie mam pojęcia dlaczego pojechali w Q2 własnie na takich oponach - przyznał Brytyjczyk. - Muszą być bardzo pewni siebie albo wiedzą coś, czego my nie odkryliśmy. Mogli też po prostu popełnić błąd. Odpowiedź poznamy w niedzielę - dodał.

Wyścig we Francji jest mocno porównywany do majowego GP Hiszpanii, gdzie zawodnicy podobnie jak podczas tego weekendu, korzystają ze zmienionych nieco opon Pirelli, stworzonych z myślą o świeżo wyasfaltowanych torach. W Barcelonie Mercedes triumfował jedyny raz w tym roku dubletem, zaś Sebastian Vettel finiszował dopiero jako czwarty, po wyścigu tłumacząc się problemem z oponami. Taktyka Ferrari przed GP Francji może być więc obliczona na zapobiegnięcie podobnej porażce.

Przed zawodami we Francji Sebastian Vettel wyprzedza o punkt Lewis Hamiltona w klasyfikacji generalnej kierowców.

Komentarze (3)
WuMike
24.06.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Pamietajmy, że w Le Castellet może padać. Szanse na deszcz są 50/50. Gdyby zatem wyścig miał być suchy tylko przez początek wyścigu, Ferrari może na tym wyjść dobrze. 
pyskacz
24.06.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Unikaja nowych opon i zdaja sobie sprawe że SC na nowym torze jest wiecej niz pewny. 
avatar
Ricciardo
24.06.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Wybierając miększe opony Ferrari daje sobie szanse na starcie zaatakowania Mercedesa. To się może wydawać planem krótkofalowym, gdyż liczy się to, kto będzie lepszy po ostatnim okrążeniu. Ale j Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.