Nie tylko Lawrence Stroll. Bez nich nie udałoby się uratować Force India

Materiały prasowe / Force India / Na zdjęciu: kierowcy Force India podczas Grand Prix Węgier
Materiały prasowe / Force India / Na zdjęciu: kierowcy Force India podczas Grand Prix Węgier

Konsorcjum, na czele którego stanął Lawrence Stroll, przejęło Force India. Osoba kanadyjskiego miliardera przyćmiła jednak innych biznesmenów, którzy wyłożyli gotówkę, by zespół z Silverstone nie upadł.

W tym artykule dowiesz się o:

We wtorek zarząd komisaryczny Force India poinformował, że wybrał nowego inwestora dla zespołu. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum, na czele którego stanął Lawrence Stroll. Osoba kanadyjskiego miliardera trafiła na nagłówki ze względu na fakt, iż jego 19-letni syn Lance startuje obecnie w Williamsie.

Według informacji "Motorsportu", to Stroll wyłożył największą kwotę na to, by Force India nie upadło, a ponad 400 osób w fabryce zachowało pracę. Transakcja nie zakończyłaby się jednak sukcesem, gdyby nie decyzja pozostałych inwestorów. W większości są to osoby, z którymi Strolla łączą różne relacje biznesowe.

Andre Desmarais (Kanada)

Według danych "Canadian Business", rodzina Desmarais jest siódmą najbogatszą w Kanadzie. Jej majątek jest znacznie większy od tego posiadanego przez Strolla, który w tym zestawieniu zajmuje dopiero 55. pozycję.

Kanadyjska rodzina zbudowała swoją potęgę w oparciu o firmę Power Corporation, którą założył nieżyjący już Paul Desmarais. Andre jest jego młodszym synem. Obecnie w firmie pełni funkcję zastępcy prezesa oraz dyrektora generalnego. Power Corporation zajmuje się usługami finansowymi. Ma też niewielkie udziały w takich podmiotach jak Adidas, Total czy Pernod Ricard.

France, żona Andrei, jest córką Jeana Chretiena, który był premierem Kanady w latach 1993-2003.

Jonathan Dudman (Wielka Brytania)

Dudman jest szefem Monaco Sports and Management. Na jej stronie możemy przeczytać, że "firma pomaga w doradzaniu i zarządzaniu" oraz "obsługuje klientów o wysokiej wartości".

Brytyjczyk rozpoczął współpracę z wieloma celebrytami i sportowcami, którym oferuje pomoc finansową i prawną. Stroll jest jego długoletnim klientem. Wcześniej Dudman miał okazję współpracować z Jodym Scheckterem, mistrzem świata F1 z sezonu 1979. W jego imieniu zarządzał firmą Laverstoke Farm.

John Idol (Stany Zjednoczone)

Idol związany jest z rynkiem modowym, na którym od lat sukcesy odnosi Stroll. W roku 1984 dołączył do firmy Ralph Lauren, zostając jej prezesem. W 1997 roku został dyrektorem zarządzającym Donna Karan New York, zastępując na tym stanowisku założycielkę firmy. Opuścił ją cztery lata później po fuzji z Louis Vuitton.

Nastepnie Idol działał na rzecz firmy Michael Kors. W roku 2003 stał się jej współwłaścicielem oraz dyrektorem generalnym. Wtedy też zacieśnił relacje ze Strollem, bo obaj inwestowali w dalszy rozwój marki. Wspólnie zainwestowali też środki w przedsiębiorstwo Jimmy Choo, które zajmuje się sprzedażą obuwia.

Idol w roku 2017 zetknął się ze światem F1, bo Michael Kors został jednym ze sponsorów McLarena.

John McCaw Jr (Stany Zjednoczone)

Jeden z czterech braci McCaw. Jego rodzina dorobiła się fortuny na rynku telekomunikacyjnym, po tym jak w 1994 roku firmę McCaw Cellular sprzedano AT&T za 12,6 mld dolarów. Za jej sukces odpowiedzialny był ojciec Johna.

Bruce, najstarszy z rodzeństwa, od lat ma silne powiązania z motorsportem. Był właścicielem zespołu PacWest ChampCar, który rywalizował w Stanach Zjednoczonych w latach 1993-2002. Startowali w nim m. in. Mark Brundell oraz Scott Dixon.

John jr również polubił inwestycje w sport. Był współwłaścicielem kilku klubów - Vancouver Canucks (NHL), Vancouver Grizzlies (NBA) i Seattle Mariners (MLB). Jego fascynacja motoryzacją przełożyła się na kolekcjonowanie zabytkowych samochodów. Za swoją najcenniejszą zdobycz uznaje Ferrari 250GTO, które było produkowane w latach 1962-1964. Jego obecna wartość to ok. 10 mln euro.

Michael de Picciotto (Szwajcaria)

Picciotto był w przeszłości starszym menedżerem w firmie Union Bancaire Privée, której siedziba mieści się w Genewie. Opuścił ją w roku 2016, by zostać wiceprezydentem rady nadzorczej Engel & Voelkers z siedzibą Hamburgu. To ekskluzywna firma, zajmująca się najcenniejszymi nieruchomościami na całym świecie.

Jak możemy przeczytać na stronie internetowej niemieckiej firmy, "Picciotto ma ugruntowaną reputację jako kreatywny i doświadczony bankier, który potrafi sprostać wymaganiom współczesnego świata finansów".

Silas Chou (Hongkong)

Wieloletni partner biznesowy Strolla. Ma 72 lat i od dawna działa w branży tekstylnej. Wspólne biznesy z Kanadyjczykiem prowadzi od trzech dekad. Ich współpraca doprowadziła do uczynienia z Tommy Hilfiger globalnej marki, gdzie Chou pełnił funkcję prezesa. Przy pomocy Johna Idola wypromował też produkty oferowane przez Michael Kors.

Chou jest też związany z takimi markami jak Karl Lagerfeld, Pepe Jeans i Esprit.

ZOBACZ WIDEO Drony kluczowe przy wyprawie Andrzeja Bargiela na K2. Dostarczyły leki i zapomnianą kamerę

Komentarze (2)
avatar
BVB 09 Dortmund
21.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
NEXT BZDETY PSEUDOREDAKTORKA 
piotr_sl
8.08.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Bardzo dobrze się stało,że zespół będzie istniał. Jak pójdą mądre decyzje to możemy być świadkami stworzenia mocnej konkurencji dla czołowych teamów F1. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.