Scenariusz na wyścig o Grand Prix Meksyku był jasny. Siódme miejsce dawało Lewisowi Hamiltonowi tytuł mistrzowski bez względu na rezultat Sebastiana Vettela. Brytyjczyk nie zamierzał jednak patrzeć na swojego głównego rywala i zaatakował zaraz po starcie. Dzięki temu 33-latek przedzielił kierowców Red Bull Racing.
Przeciwko Vettelowi była też matematyka. Niemiec nigdy nie wygrał wyścigu startując z dalszej pozycji niż trzecia. Nadzieją dla kierowcy Ferrari była inna strategia. Podczas gdy Hamilton wcześniej zjechał do alei serwisowej po nowy komplet opon, 31-latek pojawił się u mechaników kilka okrążeń później.
- Możemy pozostać na torze tak długo, jak chcecie - mówił przez radio Vettel, który po pit-stopie powrócił na czwartą pozycję.
Hamilton zaczął się jednak martwić o stan opon w swoim samochodzie, bo w wysokiej temperaturze wróciły problemy, jakie Mercedes miał w trakcie wcześniejszych treningów. - Degradacja jest u nas na takim samym poziomie, jak u reszty - zapewniał Hamiltona inżynier wyścigowy.
ZOBACZ WIDEO Krzysztof Hołowczyc o sytuacji Roberta Kubicy: To może być dla niego szansa
W komfortowej sytuacji znajdował się za to liderujący Max Verstappen. Holender miał przed sobą pustą przestrzeń, więc łatwiej było mu dbać o opony. Co więcej, 21-latek dysponował kompletem hiper miękkiego ogumienia, który zaoszczędził po treningach.
W połowie wyścigu Vettelowi pomogli dublowani kierowcy. Sergio Perez i Charles Leclerc zblokowali Daniela Ricciardo, co wykorzystał czający się za jego plecami Niemiec. - Co za żart! - narzekał Ricciardo przez radio, który bardzo szybko zaczął tracić dystans do reprezentanta Ferrari. Kilka okrążeń później Vettel z równie dużą łatwością wyprzedził Hamiltona.
Na 47. okrążeniu z walki mógł odpaść Hamilton. Brytyjczyk tak bronił się przed atakami Ricciardo, że wypadł z toru. - Panowie, moje opony umarły! - krzyczał przez radio, a reakcja Mercedesa była natychmiastowa i kierowca po chwili zameldował się w alei serwisowej.
- Coś jest nie tak, skoro mam świeże opony, a nie jestem w stanie kręcić takich czasów jak czołówka - ponownie narzekał Hamilton.
Hamilton wyraźnie zwolnił, by bezpiecznie dojechać do końca wyścigu. Nie udało się za to w przypadku Ricciardo. W samochodzie Australijczyka po raz kolejny w tym sezonie doszło do awarii silnika Renault. - Tak nam przykro, stary - usłyszał 29-latek przez radio, a opuszczając pojazd kręcił głową z niedowierzaniem.
- Sprawdźcie mój silnik. Jeśli trzeba, to go skręćcie - zaapelował Verstappen do swoich mechaników, który również zaczął się obawiać o swój samochód.
Ostatecznie Verstappen dowiózł do mety zwycięstwo, a za jego plecami na mecie pojawili się Vettel i Raikkonen. Jednak to czwarty Hamilton miał najwięcej powodów do zadowolenia. Taki wynik sprawił bowiem, że Brytyjczyk wywalczył mistrzostwo świata. Kierowca Mercedesa wyrównał osiągnięcie Juan Manuela Fangio, który w latach 50. XX wieku zgarnął pięć tytułów. Przed nimi znajduje się już tylko Michael Schumacher z siedmioma mistrzostwami na koncie.
Wyniki wyścigu o Grand Prix Meksyku:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 71 okr. |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | +17.316 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | +49.914 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | +1:18.738 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | +1 okr. |
6 | Nico Hulkenberg | Renault | +2 okr. |
7 | Charles Leclerc | Alfa Romeo Sauber | +2 okr. |
8 | Stoffel Vandoorne | McLaren | +2 okr. |
9 | Marcus Ericsson | Alfa Romeo Sauber | +2 okr. |
10 | Pierre Gasly | Toro Rosso | +2 okr. |
11 | Esteban Ocon | Racing Point Force India | +2 okr. |
12 | Brendon Hartley | Toro Rosso | +2 okr. |
13 | Lance Stroll | Williams | +2 okr. |
14 | Siergiej Sirotkin | Williams | +2 okr. |
15 | Kevin Magnussen | Haas | +2 okr. |
16 | Romain Grosjean | Haas | +3 okr. |
Nie ukończyli: | |||
17 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | +10 okr. |
18 | Sergio Perez | Racing Point Force India | +33 okr. |
19 | Carlos Sainz | Renault | +43 okr. |
20 | Fernando Alonso | McLaren | +70 okr. |
Kiedy byli młodzi i jeżdzili z kubicą w ni Czytaj całość