Powrotem Roberta Kubicy do Formuły 1 żyły tysiące kibiców w Polsce. Aż 20 listopada doszło do nasilenia informacji o tym, że 33-latek ma podpisać kontrakt z Williamsem. Krakowska agencja Abanana, stosując narzędzie Unamo, wyliczyła dla nas ekwiwalent reklamowy treści dedykowanych Kubicy.
Jak wynika z badania, w ciągu ostatnich trzech dni w samych social mediach pojawiło się ponad 50 tys. wzmianek o kierowcy z Krakowa. Wygenerowały one ekwiwalent reklamowy na poziomie 2,5 mln zł. Przekładając to na język polski, gdyby wspomniane materiały były reklamą, trzeba byłoby na nią wyłożyć tak znaczącą kwotę.
Artykuły dedykowane Kubicy w ostatnich trzech dniach wyświetlono niemal 18 mln razy, co też pokazuje, jak mocno powrotem Polaka do F1 zainteresowali się rodacy.
- Nie zapominajmy, że to dopiero początek renesansu "Kubicomanii". Gorączka fanów F1 powraca. Analizę przeprowadziliśmy zaledwie kilkanaście godzin po podaniu oficjalnej informacji, a kilka godzin przed jazdami w Abu Zabi, w których Robert wziął udział w piątkowy poranek - powiedział Maks Michalczak, PR Manager agencji Abanana.
Michalczak nie ma wątpliwości, że potencjał reklamowy Kubicy jest ogromny, co pokażą kolejne tygodnie. - Sytuację mamy szczególną. Robert Kubica zapewnia, że wyniki jego badań są doskonałe, ale w podświadomości kibiców Formuły I kłębią się ambiwalentne odczucia. Jeśli pełna dyspozycja Roberta się potwierdzi, a samochód, przygotowany wspólnie z mechanikami z Grove, nie zawiedzie, to liczby, o których mówimy dzisiaj przy okazji marketingowych analiz, będą tylko małym procentem w skali światowego zainteresowania krakowskim kierowcą - dodał.
Warto dodać, że wraz z podpisaniem kontraktu pomiędzy Kubicą i Williamsem, na rozpoczęcie współpracy z zespołem zdecydował się Orlen. Polski gigant paliwowy ma wydać przez najbliższe dwa lata ok. 100 mln złotych, w zamian zyskując reklamę na samochodach, kombinezonach oraz garażach Williamsa.
ZOBACZ WIDEO Błachowicz o powrocie Kubicy: "Walił drzwiami i oknami, aż w końcu to wyrwał"
Ale za to emocje - bezcenne .