Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Halo lepsze niż szyba ochronna. Formuła 1 podjęła dobrą decyzję

Gdy przed rokiem FIA decydowała o nowym systemie ochrony w F1, wybór był między Halo a specjalną szybą. Postawienie na pałąk ochronny okazało się słusznym ruchem. Szyba nie sprawdziłaby się w wypadku, jaki widzieliśmy w Grand Prix Belgii.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
szyba ochronna w samochodzie Sebastiana Vettela Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: szyba ochronna w samochodzie Sebastiana Vettela

Znamy już wyniki dochodzenia FIA ws. wypadku, do którego doszło w Grand Prix Belgii. Śledczy uznali, że gdyby nie Halo zamontowane w samochodzie Charlesa Leclerca, wizjer w kasku Monakijczyka zostałby trafiony przez przednie skrzydło z pojazdu Fernando Alonso.

Tymczasem jeszcze w zeszłym roku wprowadzenie systemu Halo do F1 nie było przesądzone. FIA zastanawiała się nad innym patentem - specjalną szybą. Na torze testowali ją m. in. kierowcy Red Bull Racing oraz Ferrari. Ten pomysł jednak odrzucono, choć nad jego zastosowaniem ciągle zastanawiają się szefowie IndyCar.

- Wypadek z Belgii pokazał nam, że urządzenie testowane przez IndyCar nie byłoby tak skuteczne jak Halo. Zapewniłoby nam ledwie 10 proc. ochrony, jaką mamy w tej chwili - powiedział Charlie Whiting, dyrektor wyścigowy F1.

Pracownicy federacji pracują już nad nowym Halo, który ma wejść w życie w roku 2021. System będzie bardziej zintegrowany z nową konstrukcją samochodów F1, bo nie jest tajemnicą, że za nieco ponad dwa lata czeka nas rewolucja w królowej motorsportu i maszyny mocno zmienią swoje oblicze.

- Co ważne, tym razem Halo od początku jest kluczowym elementem koncepcji samochodu, więc pozwala to na jego pełną integrację z karoserią. Dzięki temu lepiej wtapia się w profil pojazdu - stwierdził Adam Baker, dyrektor ds. bezpieczeństwa w FIA.

Tak prezentuje się szyba ochronna, którą testowano w roku 2017 (fot. Ferrari) Tak prezentuje się szyba ochronna, którą testowano w roku 2017 (fot. Ferrari)

ZOBACZ WIDEO: Kubica popełnił duży błąd? Włodzimierz Zientarski: Wszyscy na tym ucierpieli



Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy popierasz obecność systemu Halo w F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
motorsport.com
Komentarze (2):
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×