Od kilku lat Williams brylował w kwestii obsługi kierowców podczas pit-stopów, co można było zauważyć w zestawieniach na koniec sezonu. Pracę mechaników bezpośrednio nadzorował Rob Smedley, który zadbał o to, by kierowcy byli obsługiwani w sposób szybki i bezproblemowy.
Stajnia z Grove miała w tym roku kryzys nie tylko, jeśli chodzi o wyniki, ale również w obsłudze pit-stopów. Jak wynika z zestawienia DHL za sezon 2018, Brytyjczycy spadli na czwarte miejsce w stawce. Sprawniejsi byli mechanicy Red Bull Racing, Ferrari i Mercedesa.
Nagrody od DHL dla najlepszych mechaników przyznawane są od 2015 roku, natomiast od sezonu 2017 obowiązuje jasny system punktacji. Jest on podobny do tego, z jakim mamy do czynienia w królowej motorsportu. Tak jak zwycięzca danego wyścigu otrzymuje 25 punktów, tyle samo trafia na konto ekipy, która w wyścigu zanotowała najszybszy pit-stop. Nagradzanych jest dziesięć miejsc.
W tegorocznej klasyfikacji najlepszy okazał się Red Bull z 466 punktami na koncie. Nieco gorzej dysponowani byli mechanicy Ferrari (403). W przypadku Mercedesa (354) i Williamsa (257) doszło do znaczącej obniżki formy względem ubiegłego sezonu.
Najszybszą zmianą ogumienia w tym roku popisała się stajnia z Maranello. W Brazylii pracownicy Ferrari potrzebowali ledwie 1,97 s, aby zmienić opony w samochodzie Sebastiana Vettela. Nie jest to jednak rekord wszech czasów. W sezonie 2016 w Grand Prix Azerbejdżanu Williams wymienił koła w swoim pojeździe w czasie 1,92 s.
Cieniem na działalność Ferrari kładą się wydarzenia z Bahrajnu, kiedy to popełniono błąd podczas pit-stopu Kimiego Raikkonena. Fin otrzymał sygnał do wyjazdu, choć nie ukończono u niego procedury wymiany kół i potrącił mechanika. Francesco Cigarini trafił do szpitala ze złamaną nogą, zaś włoski team został ukarany finansowo za ten incydent.
Przeciwieństwem Williamsa w klasyfikacji DHL Award jest Sauber. Szwajcarska ekipa w tym roku znacząco poprawiła nie tylko swoje wyniki na torze, ale też w pit-stopach. Jej mechanicy wywalczyli do klasyfikacji aż 219 "oczek". W sezonie 2017 zdobyli... punkt.
Klasyfikacja najszybszych pit-stopów DHL Award sezonu 2018:
Pozycja | Zespół | Punkty* |
---|---|---|
1. | Red Bull Racing | 466 (344) |
2. | Ferrari | 403 (251) |
3. | Mercedes | 354 (472) |
4. | Williams | 257 (442) |
5. | Sauber | 219 (1) |
6. | McLaren | 140 (62) |
7. | Toro Rosso | 133 (155) |
8. | Haas | 73 (130) |
9. | Racing Point | 44 (155) |
10. | Renault | 32 (8) |
* - w nawiasie podano punkty zdobyte w klasyfikacji w roku 2017
Najszybsze pit-stopy sezonu 2018:
Pozycja | Zespół | Czas | Wyścig |
---|---|---|---|
1. | Ferrari | 1,97 s | Brazylia |
2. | Red Bull Racing | 2,08 s | Abu Zabi |
3. | Ferrari | 2,09 s | Niemcy |
4. | Williams | 2,10 s | Węgry |
5. | Red Bull Racing | 2,15 s | Australia |
6. | Mercedes | 2,15 s | Chiny |
7. | Williams | 2,18 s | Azerbejdżan |
8. | Red Bull Racing | 2,18 s | Austria |
9. | Ferrari | 2,20 s | Włochy |
10. | Williams | 2,20 s | Singapur |
ZOBACZ WIDEO: Kubica popełnił duży błąd? Włodzimierz Zientarski: Wszyscy na tym ucierpieli