WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Zły sygnał dla Formuły 1 z Niemiec. Firmy nie chcą sponsorować królowej motorsportu

W czasach triumfów Michaela Schumachera zainteresowanie Formułą 1 w Niemczech było ogromne. Obecnie zaangażowanie firm i kibiców w królową motorsportu powoli spada. Odczuł to Nico Hulkenberg, z którym pożegnał się wieloletni sponsor.
Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
Materiały prasowe / Renault / Na zdjęciu: Nico Hulkenberg

Dekra wspierała Niemca przez ostatnie trzynaście sezonów. Sponsor pozostawał z Nico Hulkenberga bez względu na to, w jakim teamie startował. Wcześniej firma pomagała Michaelowi Schumacherowi, będąc z nim przez niemal całą karierę i mocno promując się w latach chwały "Schumiego".

Od momentu zakończenia kariery przez Schumachera zainteresowanie F1 w Niemczech systematycznie spada. Sytuacji nie uratowały nawet tytuły mistrzowskie Sebastiana Vettela czy Nico Rosberga.

Wprawdzie na zeszłorocznym Grand Prix Niemiec pojawiła się większa liczba kibiców niż zwykle, co było podyktowane nadziejami Vettela na mistrzostwo z Ferrari, ale wyścig i tak nie przynosi zysków. W efekcie jego przyszłość jest mocno niepewna. Zawody na Hockenheim miały nawet wypaść z kalendarza na rok 2019. Sytuacja uległa jednak zmianie, po tym jak F1 nie dograła spraw związanych z Grand Prix Miami. 

Tymczasem Hulkenberg podziękował wieloletniemu partnerowi za współpracę za pośrednictwem social mediów. - To koniec pewnej ery. Dziękuje firmie Dekra za ogromne wsparcie przez te 13 niezapomnianych lat. Pozostanie mi po nich wiele wspomnień - przekazał kierowca.

ZOBACZ WIDEO Sławomir Peszko nie rusza się z Gdańska. "Ma umowę na sześć i pół roku"

Dekra pozostaje technicznym partnerem DTM oraz nadal wspierać będzie kilka serii wyścigowych, takich jak Formuła 3 czy niemiecka Formuła 4. Wycofanie się ze sponsoringu niemieckiego zawodnika w Formule 1 jest jednak sygnałem dla Liberty Media.

Wsparcie sponsorów z tak potężnego rynku jak niemiecki jest kluczowe dla rozwoju F1. Tymczasem firma, która pozostawała wierna królowej motorsportu przez tak wiele sezonów, znika z poważnego sponsoringu.

Czy uważasz, że zainteresowanie Formułą 1 w Niemczech spada?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
f1today.net

Komentarze (2):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Marian Paździoch 0
    Nic dziwnego przez 8 lat startów w F1 nie stanął nawet na podium. Jaki sens ma wykładanie milionów dolarów ma sponsorowanie zawodnika, który nic nie jest w stanie wygrać?
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • yes 0
    Wzięli z pewnością wszystkie za i przeciw i nie wyszło "za".
    królowa to nie wszystko...
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (2)
Pokaż więcej komentarzy (2)
Pokaż więcej komentarzy (2)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×