Z esportu do Formuły 1. Nowe pokolenie mistrzów może wywodzić się z komputerów

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: nocny wyścig F1
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: nocny wyścig F1

Istnieje szansa, że w ciągu najbliższych 10 lat zobaczymy na torach Formuły 1 kierowcę wywodzącego się z esportu. Do takich efektów prowadzą działania F1. Królowa motorsportu od 2017 roku ma już swoją własną wirtualną serię wyścigową.

Symulatory pełnią coraz ważniejszą funkcję w świecie F1. Z powodu ograniczenia możliwości testów, wirtualne jazdy są jedyną nieograniczoną przez przepisy możliwością sprawdzenia ustawień i przygotowania samochodu. Póki co, taka forma rozwoju bolidu jest nielimitowana. Dla kierowców może być to doskonała forma treningu, przede wszystkim w przerwie zimowej.

Pierre Gasly pod presją. Czytaj więcej!

Godziny na wirtualnym ściganiu spędza Max Verstappen, który bawi się na platformie iRacing, rywalizując ze "zwykłymi" graczami. Światy esportu i Formuły 1 przenikają się coraz mocniej. Symulacje nie oddają jeszcze w 100. rzeczywistego świata F1, ale z każdym miesiącem są do niego coraz bardziej zbliżone. Teamy zatrudniają kierowców, którzy pracują tylko i wyłącznie na symulatorach.

Królowa motorsportu ma od 2017 roku swoje własne wirtualne mistrzostwa. Biorą w nich udział wszystkie teamy z wyjątkiem Ferrari. McLaren posiada nawet osobny projekt. Nagrodą dla zwycięzcy, którym w sezonie 2018 był Brazylijczyk Igor Fraga, jest rola kierowcy pracującego na symulatorze dla ekipy z Woking.

Max Verstappen po pierwszych testach. Czytaj więcej!

Szefowa marketingu F1, Ellie Norman przyznaje, że istnieje duża szansa na to, że w przeciągu 10 lat zobaczymy na torach Formuły 1 kierowce wywodzącego się z esportu. Potwierdzeniem zdaje się być fakt, że zawodnik wyścigów wirtualnych, Enzo Bonito, pokonał w styczniowym Race of Champions byłego kierowcę F1, aktualnie ścigającego się w Formule E Lucasa Di Grassi. - Trzeba się bacznie przyglądać temu, co się dzieje - powiedziała Norman.

- Takie wydarzenia jak styczniowe Race of Champions potwierdzają, że powoli zaczyna to być zawód, a nie tylko gra. Myślę, że za 10 lat technologia będzie tak rozwinięta, że wszystko może się zdarzyć - zaznaczyła. W ostatnich dwóch latach mistrzem świata F1 esportu został Brendon Leigh z Mercedesa.

Ellie Norman jest przekonana, że wirtualne rozgrywki będą się rozwijać. - Wszystko idzie w tym kierunku. Można w ten sposób zadowolić szerokie grono osób. Jedni będą się cieszyć z wirtualnej jazdy, inni z oglądania. Dla nich będzie to własny sposób na przeżywanie i doświadczanie Formuły 1. Nie ma w tym nic złego. Każdy ma prawo wybrać, w jaki sposób cieszy się z tego sportu - zakończyła.

ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: rosyjska sportsmenka jak Lara Croft

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.