WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: kolejny krok w celu obniżenia kosztów. Standardowe skrzynie biegów od 2021 roku

FIA jest konsekwentna przy dążeniu do obniżania kosztów w Formule 1. Federacja ogłosiła przetarg, który ma wyłonić niezależnego dostawcę skrzyni biegów dla wszystkich zespołów. W ten sposób ekipy zaoszczędziłyby kilkanaście milionów euro.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Robert Kubica podczas testów w Barcelonie

Zgodnie z najnowszym komunikatem FIA, firmy mają czas do 15 marca, aby wysłać swoją ofertę ws. dostaw skrzyni biegów. Federacja planuje ogłoszenie decyzji w tej sprawie pomiędzy 15 a 30 kwietnia. Standaryzacja części doprowadziłaby do tego, że zespoły Formuły 1 nie prowadziłyby wyścigu zbrojeń w tym aspekcie.

W ten sposób FIA reaguje na wydarzenia, jakie mają ostatnio miejsce w Formule 1. Alfa Romeo  i Haas kupują gotowe skrzynie biegów od Ferrari, Racing Point zaopatruje się w komponenty Mercedesa, zaś Toro Rosso korzysta z części Red Bull Racing.

Renault rozwiązało swój problem. Czytaj więcej!

Jedynym zespołem, który konstruuje i produkuje własną skrzynią biegów jest Williams. Zdaniem niektórych, nie jest ona tak wydajna jak ta Mercedesa. W zeszłym roku zespół brał pod uwagę przejście na produkt niemieckiego producenta, ale ostatecznie wycofano się z tego pomysłu.

ZOBACZ WIDEO: Maciej Wisławski: Z Hołowczycem byliśmy jak ogień i woda. To był idealny duet

W przetargu ogłoszonym przez FIA podano specyfikację skrzyni biegów, jakie mają obowiązywać w F1 w sezonach 2021-2024. Mają one posiadać siedem przełożeń do przodu oraz jedno do tyłu. Ich masa będzie o ok. 1,5 kg większa od tych stosowanych obecnie.

Nowością będzie to, że skrzynie biegów nie będą musiały przejechać określonej liczby wyścigów. Każdy z zespołów otrzyma cztery sztuki na sezon i będzie mógł nimi swobodnie zarządzać. FIA szacuje, że części wyprodukowane według nowych wytycznych będą w stanie wytrzymać ok. 5 tys. kilometrów. W przypadku jakichś problemów lub usterki, możliwa będzie ingerencja wewnątrz skrzyni i wymiana podzespołów.

Max Verstappen bagatelizuje czasy. Czytaj więcej! 

Do prac nad nowymi skrzyniami biegów zaproszeni zostaną producenci silników, tak aby nowe produkty nie sprawiały im problemów. Tacy giganci jak Mercedes czy Ferrari zyskają też możliwość, aby podzielić się swoim know-how z wyłonioną w przetargu firmą.

Czy podoba ci się decyzja FIA?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
FIA

Komentarze (4):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • iksis 0
    Jak wyglądałyby wyścigi gdyby wszyscy mieli równy sprzęt? F1 to rywalizacja samochodów czy kierowców?
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Chłop z Mazur 0
    BERNI komu ty sprzedałeś F1 wracaj i zrób porządek bo za pare lat nic ni zostanie z tego co ty twożyłeś kilkadzieśiąt lat
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Emil Mania 0
    Z jednej strony niby chcą redukować koszty i robić oszczędności a podobno na opracowanie samych nowych przednich skrzydeł topowe zespoły musiały wydać ok 15mln $. Najlepszą oszczędnością będzie nie zmienianie regulaminu rok w rok.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×