WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Ferrari kopiuje pomysł Mercedesa. Testują felgi z lukami aerodynamicznymi

W sezonie 2018 Mercedes zaskoczył świat Formuły 1 nowatorskim rozwiązaniem w kwestii felg. Posiadały one dziury, mające na celu chłodzenie opon. Pomysł okazał się dobry, a Lewis Hamilton zdominował rywalizację w drugiej części roku.
Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Sebastian Vettel w trakcie testów w Barcelonie

Jasnym stało się, że inne zespoły także spróbują wprowadzić innowacje w kwestii projektowania felg. Początkowo na taki pomysł wpadł Red Bull, który jeszcze przed testami w Barcelonie ogłosił, że będzie chłodził opony w sposób podobny do ekipy Toto Wolffa. Ferrari milczało, ale nie pozostało z tyłu.

Podczas drugiego dnia testów w Katalonii, Charles Leclerc pojawił się na torze z charakterystycznymi, "dziurawymi" felgami. Pomagają one w utrzymaniu odpowiedniej temperatury opon. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ciepłe powietrze odprowadzone jest z dala od ogumienia, chroniąc je przed nadmierną degradacją.

Nowy McLaren daleki od ideału. Czytaj więcej!

Mercedes wprowadził felgi z lukami aerodynamicznymi podczas Grand Prix Belgii w 2018 roku. Pomysł się sprawdził. Kierowcy ścigali się na charakterystycznych kołach do końca poprzedniego sezonu. Ferrari postanowiło w Barcelonie przetestować różne wersje felg, aby znaleźć najlepsze dla siebie rozwiązanie.

Rywale pod wrażeniem Ferrari. Czytaj więcej!

Ekipa z Maranello poszła o krok dalej, sprawdzając projekt z jeszcze obszerniejszymi lukami. Ma to zwiększyć efekt odprowadzania ciepła. Nie wiadomo, na ile projekty obu teamów są podobne. Sama konstrukcja może się znacząco różnić w miejscach niewidocznych na pierwszy rzut oka. Jedno jest pewne. Trwa wyścig zbrojeń przed rozpoczynającym się wkrótce sezonem 2019.

ZOBACZ WIDEO Brzęczek zaskoczył na konferencji prasowej. "Jesteście dziennikarzami i tego nie wiecie?"

Czy Ferrari w sezonie 2019 przerwie dominację Mercedesa?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (6):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Pat Kam 0
    Zgadza się, wprowadzanie chaosu, to bardzo pożyteczna taktyka. Jednak tylko Mercedes nie reaguje chaotycznie no i może RedBull. Reszta kiepsko wygląda na ich tle.
    Ricciardo Poczekaj, jak zaraz wszyscy zaczną dochodzić do wniosku, że tajemnica świetnej formy Ferrari kryje się w matowej farbie i jakichś unikalnych pigmentach i na gwałt zaczną przemalowywać swoje auta :) Tak serio co do tych felg i ogólnie podobnych pomysłów, jakie co jakiś czas się pojawiają, jak choćby inne mocowanie lusterek, to zawsze wtedy bardzo chciałbym zobaczyć wyniki z tunelu aerodynamicznego, ile w tym wszystkim jest realnego zysku, a ile trochę psychologicznej gry, czasem swoistego "placebo", rywale zaintrygowani niepotrzebnie skupią się na tym, a nie na swojej dotychczasowej robocie etc.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Pat Kam 0
    Panowie, to są testy. Napinacie się jak podczas opadów zeszłorocznego śniegu. Mercedes myśli nie to, co Włosi z nażelowanymi czuprynami i małymi ptaszkami. Mercedes przez te lata zdominował f1, bo mistrzowsko zarządzają wszystkim. Ferrari sądziło, że wygrywanie im się należy, a ich zła passa nie rozpoczęła się 5 lat temu tylko dużo wcześniej, kiedy to Schumacher zdobył w bólach ostatnie mistrzostwo. Mercedes nie eksponuje możliwości tylko pokazuje efektywność w Q i też zazwyczaj czeka do Q3. A w pozostałych sesjach to Ferrari było zawsze szybsze. Zarządza się na wielu płaszczyznach bez klapek na oczach.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Ricciardo 0
    Poczekaj, jak zaraz wszyscy zaczną dochodzić do wniosku, że tajemnica świetnej formy Ferrari kryje się w matowej farbie i jakichś unikalnych pigmentach i na gwałt zaczną przemalowywać swoje auta :)
    Tak serio co do tych felg i ogólnie podobnych pomysłów, jakie co jakiś czas się pojawiają, jak choćby inne mocowanie lusterek, to zawsze wtedy bardzo chciałbym zobaczyć wyniki z tunelu aerodynamicznego, ile w tym wszystkim jest realnego zysku, a ile trochę psychologicznej gry, czasem swoistego "placebo", rywale zaintrygowani niepotrzebnie skupią się na tym, a nie na swojej dotychczasowej robocie etc.
    Kri100 Dziury w felgach, ale wynalazek ;)
    [ 1 komentarz w tej dyskusji ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (3)
Pokaż więcej komentarzy (6)
Pokaż więcej komentarzy (6)
Pokaż więcej komentarzy (6)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×