WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: dobra wiadomość dla kibiców. Będziemy oglądać ciekawe wyścigi

Kevin Magnussen uważa, że uproszczona aerodynamika wpłynęła pozytywnie na możliwość jazdy samochodów jeden za drugim. Nowe przepisy miały poprawić jakość ścigania w F1. - Wygląda to zdecydowanie lepiej niż rok temu - powiedział kierowca Haasa.
Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Kevin Magnussen

Szersze oraz uproszczone przednie i tylne skrzydła pojawiły się w autach w tym roku. Mają one ułatwić kierowcom wyprzedzanie. W sezonie 2018 jazda samochodów blisko siebie była niemal niemożliwa, z powodu negatywnego działania tzw. "brudnego powietrza", które hamowało pojazd będący z tyłu.

Do tej pory kierowcy byli sceptyczni, jednak Kevin Magnussen uważa, że widoczna jest znaczna poprawa. - Pojeździłem trochę za innymi bolidami i muszę przyznać, że odczucia są dużo lepsze niż do tej pory. Po testach w tunelu aerodynamicznym wydawało się, że zmiany nie pomogą. W praktyce wygląda to jednak całkiem dobrze - powiedział Duńczyk.

Alfa Romeo zaskoczyła rywali. Czytaj więcej!

- Postanowiłem sprawdzić to sam. Jechałem z tyłu, mogłem normalnie prowadzić auto, a pod koniec prostej wyprzedziłem rywala, bo skorzystałem z jego tunelu i zyskałem prędkość, którą wykorzystałem na wejściu w zakręt. Jest zupełnie inaczej niż było. Teraz zyskuje się sekundy będąc bezpośrednio za kierowcą z przodu - wyjaśnił zawodnik Haasa.

Pożar w McLarenie nie był taki straszny. Czytaj więcej!

Duńczyk uważa, że jazda tuż za przeciwnikiem jest teraz sporym ułatwieniem. - Cały samochód zachowuje się przewidywalne. Jest stabilny. Nie mogę się doczekać sprawdzenia tego w wyścigu. Na innych torach refleksje mogą być inne. Pierwsze wnioski są jednak pozytywne. Nawet za bardzo. Może się okazać, że teraz zbyt łatwo będzie wyprzedzać - zakończył.

ZOBACZ WIDEO Jakie są marzenia Kubicy? "Zrobienie dobrej roboty i pozostanie w F1 na dłużej"

Czy uważasz, że jakość ścigania w F1 poprawi się?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
motorsport.com

Komentarze (1):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Ricciardo 0
    Bo taki urok tych testów ;) Oczywiście, że nie ma co je brać jako dokładnie wyznacznik tego co będzie, ale i trudno zupełnie je odrzucać, czy też przede wszystkim nie próbować na ich podstawie przewidzieć, jak mniej więcej może będzie to wyglądało.
    Dodatkowo inaczej też można je odnosić do jednego zespołu, a w nieco innym świetle rozpatrywać pod kątem drugiego - mając na uwadze, co który z teamów prezentował choćby tylko w ubiegłym roku, jakie gdzie zmiany zaszły, w jakim kierunku - czy na dobre, czy raczej nie, czy wygląda na to, że tu będzie po staremu, tam się pogorszy, a gdzie indziej poprawi.
    Z jednej strony wygląda, że np. w Mercedesie nie tyle, że coś się pogorszyło, ale że rywale lepiej zastosowali nowe zmiany, jak choćby wytyczne w kwestii aerodynamiki, inne przednie skrzydło, zatankowanie więcej paliwa, kierowca może być cięższy, to z kolei może nie być bez wpływu na balans samochodu, na który właśnie coś tam w Mercedesie narzekają.
    AlfaRomeo z kolei jawi się jako ten z teamów, który mógł dużo zyskać i na zmianach i na kierowcach, bo obsadę mają bardzo ciekawą i może być poważnym kandydatem do walki o 4. miejsce - w gronie Renault, McLarena i Haasa.
    Ale jakby nie próbować na podstawie tych testów nie oceniać szans każdego z zespołów, być powściągliwym i czekać cierpliwie na pierwsze wyścigi, to Williams tak jak przez ubiegły rok był najsłabszy, tak niewiele zapowiada, że w tym roku będzie inaczej, a wiadomo, że sam nasz Robert cudów nie zdziała.
    A gdyby było lepiej, to tylko będziemy mogli się cieszyć z uwagi na niego.
    Ja choć mam "swoich" kierowców, którym najbardziej kibicuję, których najbardziej lubię i tajemnicą nie jest, że są nimi Daniel i Seba, to za naszego rodaka trzymam kciuki i żeby i auto było jak najlepsze i żeby on jak najwięcej z niego wyciskał.
    Kreystek Haha piszesz test testem ale sugerujesz się jego wynikami które nic nie mają do wyścigu już oceniając Williamsa. Coś ci się poplątało :D
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Kreystek 0
    Haha piszesz test testem ale sugerujesz się jego wynikami które nic nie mają do wyścigu już oceniając Williamsa. Coś ci się poplątało :D
    Ricciardo Testy testami, prawdziwą odpowiedzią będą wyścigi, Ale już da się wyczuć, że nie tylko może być lepsze ściganie (po głosie Daniela, teraz Kevin), ale także stawka będzie bardziej wyrównana. Liczę tu na AlfeRomeo, na dobrą postawę McLarena, oczywiście mocne Renault. A na dziś wygląda, że niestety Williams będzie odstawał od reszty.
    [ pokaż odpowiedzi ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Ricciardo 2
    Testy testami, prawdziwą odpowiedzią będą wyścigi, Ale już da się wyczuć, że nie tylko może być lepsze ściganie (po głosie Daniela, teraz Kevin), ale także stawka będzie bardziej wyrównana.
    Liczę tu na AlfeRomeo, na dobrą postawę McLarena, oczywiście mocne Renault. A na dziś wygląda, że niestety Williams będzie odstawał od reszty.
    [ 2 komentarze w tej dyskusji ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (1)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×