F1: ziścił się czarny scenariusz. Williams musi przemodelować samochód

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell

Potwierdziły się doniesienia o konieczności zmodyfikowania zawieszenia w samochodzie Williamsa na rok 2019. Zespół na Grand Prix Australii musi też przygotować nowe lusterka. W przeciwnym wypadku, model FW42 uznany zostanie za nieregulaminowy.

Jako pierwszy o problemach Williamsa z niektórymi elementami modelu FW42 donosił włoski "Motorsport". W czwartek konieczność wprowadzenia modyfikacji do samochodu stajni z Grove została oficjalnie potwierdzona przez FIA.

Zgodnie z przepisami technicznymi Formuły 1, przednie zawieszenie może się składać z jedynie sześciu elementów, na co składają się cztery wahacze, ramię kierownicy oraz popychacz. Tymczasem w samochodzie Williamsa znalazł się dodatkowy wahacz. Będzie on musiał zostać usunięty przed Grand Prix Australii (17 marca).

McLaren nie zostanie "niewolnikiem" Renault. Czytaj więcej! 

Pewne wątpliwości dotyczyły też górnego wahacza w modelu FW42. Chociaż ma on dość oryginalny kształt, to został uznany za legalny.

ZOBACZ WIDEO "Druga polowa". Kto w ataku reprezentacji? "Jeśli Jerzy Brzęczek nie śpi, to mu z tym dobrze"

FIA ma za to zastrzeżenia do zakrzywionych lusterek, jakie zobaczyliśmy podczas testów w Barcelonie. Na ich sprzeczność z regulaminem uwagę zwróciła konkurencja z Racing Point. Na dodatek, choć lusterka były ciekawym rozwiązaniem aerodynamicznym, zapewniały fatalną widoczność Robertowi Kubicy i George'owi Russellowi.

Williams zmienił lusterka już na drugą turę testów, ale teraz okazało się, że w Australii zobaczymy kompletnie inną wersję tego elementu, tak aby nie budzić podejrzeń FIA.

Głos w obronie Paddy'ego Lowe'a. Czytaj więcej! 

Konieczność wprowadzenia poprawek na nieco ponad tydzień przed Grand Prix Australii to fatalna wiadomość dla zespołu, który od środy nie ma dyrektora technicznego. W związku z ostatnimi problemami na urlop wybrał się bowiem Paddy Lowe. Co więcej, modyfikacje w FW42 oznaczają, że w Melbourne Kubica i Russell otrzymają do dyspozycji samochód, którego zachowanie na torze może się różnić od tego, jakie miało miejsce w Barcelonie podczas testów.

Komentarze (38)
Kalina Kumarska
8.03.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Litości... co to jest "ramię kierownicy" w przednim zawieszeniu? 
avatar
Błażej Szneider
8.03.2019
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Dobrze powiedział Iwaszkiewicz po wypadku Kubicy kilka lat temu, że to już jego koniec. A co poniektórzy jeszcze sądzą, ze może być inaczej. Niech w to wierzą. Każdy ma prawo wierzyć w najwięks Czytaj całość
avatar
TiRoF1
8.03.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Czy kliknięcia i hajs pod sensacyjnym tytułem się zgadza?
Czy plebs już się dowiedział czego się ma dowiedzieć czy jeszcze mało?
Czuwaj. 
avatar
Michal Furmaniak
8.03.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nie ma co się teraz wzajemnie kopać. Dali to dali. Na razie trzeba poczekać do pierwszego gp a nie ciągle narzekać na jakieś nie nasze pieniądze. Jak by były nasze to byśmy je dostali. Zresztą Czytaj całość
avatar
Ralf_S
8.03.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
FIA i Liberty Media chwalą się, że F1 to kolebka najnowszych technologii i tu testowane są nowe rozwiązania. Po kiego grzyba więc w regulaminie jest tyle ograniczeń? Uprościć regulamin, dać wo Czytaj całość