KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

F1: ziścił się czarny scenariusz. Williams musi przemodelować samochód

Potwierdziły się doniesienia o konieczności zmodyfikowania zawieszenia w samochodzie Williamsa na rok 2019. Zespół na Grand Prix Australii musi też przygotować nowe lusterka. W przeciwnym wypadku, model FW42 uznany zostanie za nieregulaminowy.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
George Russell Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell
Jako pierwszy o problemach Williamsa z niektórymi elementami modelu FW42 donosił włoski "Motorsport". W czwartek konieczność wprowadzenia modyfikacji do samochodu stajni z Grove została oficjalnie potwierdzona przez FIA.

Zgodnie z przepisami technicznymi Formuły 1, przednie zawieszenie może się składać z jedynie sześciu elementów, na co składają się cztery wahacze, ramię kierownicy oraz popychacz. Tymczasem w samochodzie Williamsa znalazł się dodatkowy wahacz. Będzie on musiał zostać usunięty przed Grand Prix Australii (17 marca).

McLaren nie zostanie "niewolnikiem" Renault. Czytaj więcej! 

Pewne wątpliwości dotyczyły też górnego wahacza w modelu FW42. Chociaż ma on dość oryginalny kształt, to został uznany za legalny.

ZOBACZ WIDEO "Druga polowa". Kto w ataku reprezentacji? "Jeśli Jerzy Brzęczek nie śpi, to mu z tym dobrze"

FIA ma za to zastrzeżenia do zakrzywionych lusterek, jakie zobaczyliśmy podczas testów w Barcelonie. Na ich sprzeczność z regulaminem uwagę zwróciła konkurencja z Racing Point. Na dodatek, choć lusterka były ciekawym rozwiązaniem aerodynamicznym, zapewniały fatalną widoczność Robertowi Kubicy i George'owi Russellowi.

Williams zmienił lusterka już na drugą turę testów, ale teraz okazało się, że w Australii zobaczymy kompletnie inną wersję tego elementu, tak aby nie budzić podejrzeń FIA.

Głos w obronie Paddy'ego Lowe'a. Czytaj więcej! 

Konieczność wprowadzenia poprawek na nieco ponad tydzień przed Grand Prix Australii to fatalna wiadomość dla zespołu, który od środy nie ma dyrektora technicznego. W związku z ostatnimi problemami na urlop wybrał się bowiem Paddy Lowe. Co więcej, modyfikacje w FW42 oznaczają, że w Melbourne Kubica i Russell otrzymają do dyspozycji samochód, którego zachowanie na torze może się różnić od tego, jakie miało miejsce w Barcelonie podczas testów.



Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy obawiasz się o formę Williamsa w tym sezonie?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
motorsport.com
Komentarze (46)
  • Kalina Kumarska Zgłoś komentarz
    Litości... co to jest "ramię kierownicy" w przednim zawieszeniu?
    • Błażej Szneider Zgłoś komentarz
      Dobrze powiedział Iwaszkiewicz po wypadku Kubicy kilka lat temu, że to już jego koniec. A co poniektórzy jeszcze sądzą, ze może być inaczej. Niech w to wierzą. Każdy ma prawo wierzyć
      Czytaj całość
      w największe bzdury. :)
      • TiRoF1 Zgłoś komentarz
        Czy kliknięcia i hajs pod sensacyjnym tytułem się zgadza? Czy plebs już się dowiedział czego się ma dowiedzieć czy jeszcze mało? Czuwaj.
        • Michal Furmaniak Zgłoś komentarz
          Nie ma co się teraz wzajemnie kopać. Dali to dali. Na razie trzeba poczekać do pierwszego gp a nie ciągle narzekać na jakieś nie nasze pieniądze. Jak by były nasze to byśmy je dostali.
          Czytaj całość
          Zresztą w Polsce zawsze szły wałki na wszystko i to nie małe. O tym nikt nie pisze. Tylko na Orlenie się skupiają co niektórzy i przeżywają jak dzieci. Druga sprawa jest taka, że w Williamsie dzieje się źle ale to już nie jest nasza zasługa tylko Brytyjczyków a Orlen nie był jasnowidzem.
          • Ralf_S Zgłoś komentarz
            FIA i Liberty Media chwalą się, że F1 to kolebka najnowszych technologii i tu testowane są nowe rozwiązania. Po kiego grzyba więc w regulaminie jest tyle ograniczeń? Uprościć
            Czytaj całość
            regulamin, dać wolną rękę inżynierom i wtedy F1 zrobi się ciekawsze. Te wszystkie durne ograniczenia hamują postęp, ograniczając możliwość nawiązania walki mniejszym zespołom z Wielką Trójką. W regulaminie powinny być zapisane max/min wymiary, rozstaw osi i kół, rozmiar i liczba kół, pojemność silnika, ilość i rozmiar spojlerów, dwa lusterka zapewniające widoczność do tyłu i tego typu OGÓLNE wymagania. Bo konstruując np. jakieś nieszablonowe zawieszenie można zyskać parę sekund na okrążeniu. Tu do głosu doszłaby kreatywność inżynierów - pieniądze mniej by znaczyły w teamach. Ważni by byli ludzie.
            • Tata1980 Zgłoś komentarz
              Przeczytałem Wasze komentarze. Nie ma co sprzeczać jak bardzo źle tam teraz jest. Nieodpowiedzialne zachowanie tego człowieka który miał dbać też o to aby technicznie wszystko było w
              Czytaj całość
              myśl przepisów na ten sezon doprowadziło do sytuacji w której będą musieli skorzystać z rozwiązania którego nie wybrali. Nie znaczy to że go nie mają. Mają. I w chwilę je zmienią. Tak jak lusterka. Ale przez 7 elementowe zawieszenie, a raczej przez decyzję o jego wyborze i montażu kierowcy jak i reszta teamu stracili równe szanse na start. Teraz tylko doświadczenie na torze może cokolwiek zdziałać. Nie ma tylko jednego elementu do testów w bolidach. Buduje się i projektuje ich po kilka w różnych kombinacjach aby wybrać najlepszy. Tu zawinił człowiek. I to na urlopie. Tak jakby kandydat na prezydenta tydzień przed wyborami pojechał sobie na narty
              • Leonidas spod Termopil 1 Zgłoś komentarz
                brak dyrektora technicznego w Wiliamsie to małe piwo, Wiliams nie ma kierowców.
                • czogori Zgłoś komentarz
                  Ja się dziwię dlaczego logo Orlenu za tyle milionów nie jest w kolorze czerwonym , tak jak być powinno!... Myślę że Williams w tym roku jeszcze bardziej będzie odstawal od stawki , tego
                  Czytaj całość
                  się nie da już nadrobić
                  • Ech... Zgłoś komentarz
                    Z tymi milionami z Orlenu to ja też bym się urwał na urlop.
                    • S.Kuba Zgłoś komentarz
                      Nasuwa się pytanie: Czy pan Paddy Lowe nie czynił tego co czynił specjalnie, celowo, świadomie i planowo? Aż trudno wierzyć, że taki stary lis, wyjadacz, który z sukcesami pracował dla
                      Czytaj całość
                      topowych zespołów, tak spartolił zeszłoroczny pojazd, a w tym roku nadzorował przygotowanie maszyny niezgodnej z regulaminem. Pomroczność jasna ?
                      • STGP Zgłoś komentarz
                        A pisałem na początku testów, że obstawiam Williams na ostatnim miejscu. Po poprzednim sezonie myślałem, że gorzej być nie może. Williams pokazał na testach, ze można. Wystarczy się
                        Czytaj całość
                        nie wyrobić. Kuczerwa twierdzi, że po wyrzuceniu Paddiego gorzej być nie może. Powiem wam. Może. Nie zdziwię się, jeśli po prostu nie wystartują w Australii, bo nie będą mieli regulaminowego bolidu. I zdziwię się, jeśli ten zespół dokończy sezon. Kubica ma jednak niebotycznego pecha...
                        • Mateo0 Zgłoś komentarz
                          Tak naprawdę, to wystarczy jak usuną jeden element zawieszenia i zmienią lusterka, więc nic wielkiego i do zrobienia prawdopodobnie bez większych zmian w aerodynamice.
                          • Ricciardo Zgłoś komentarz
                            Gdyby to jeszcze to nieregulaminowe zawieszenie działało na ich korzyść, jak co najmniej ongiś podwójny dyfuzor ;) Ale może właśnie dlatego są tak słabi? Przemodelują co trza,
                            Czytaj całość
                            pozbędą się tego dodatkowego wahacza i się okaże, że w tym tkwił cały szkopuł! Od razu zysk 2 sekundy i z pozycji outsidera w mig na lidera ;) Ale tak serio, to jako że zapewne nie w tym problem, to ja bym dał im spokój, nie był tak nadgorliwy i niech sobie jeżdżą z tym dodatkowym czymś ;)
                            Zobacz więcej komentarzy (1)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×