F1: czołówka nie chce powiększenia stawki o nowe zespoły. "Ważniejsza jest jakość, nie ilość"

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Czołowym zespołom nie podoba się pomysł, aby w roku 2021 do Formuły 1 dołączyły dwie dodatkowe ekipy. - Dla mnie zawsze ważniejsza jest jakość, nie ilość - powiedział Christian Horner, szef Red Bull Racing.

Jest szansa, że w roku 2021 w stawce Formuły 1 pojawią się dwa nowe zespoły. Taką informację przekazał przed Grand Prix Australii Chase Carey, który obecnie z ramienia Liberty Media zarządza królową motorsportu. Jednak nie wszystkim spodobały się słowa szefa F1.

- Dla mnie zawsze ważniejsza jest jakość, nie ilość. Myślę, że teraz mamy w stawce dziesięć ekip, które funkcjonują na zdrowych zasadach. Kilka lat temu poszerzaliśmy F1 o nowe zespoły i gdzie one teraz są? Każdy z nich upadł - powiedział Christian Horner, szef Red Bull Racing.

Czytaj także: Mercedes nie chce limitów finansowych w F1

Słowa Brytyjczyka nie są zaskoczeniem, bo większa liczba ekip oznacza podział zysków F1 na dodatkowych graczy. W ten sposób Red Bull otrzymywałby co roku mniejsze premie finansowe. Na dodatek Liberty Media dąży do wyrównania szans mniejszych teamów i chce od roku 2021 znacząco zmienić sposób redystrybucji nagród pieniężnych w F1.

ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk: Kubica mógł wejść na szczyt. Wstępny kontrakt z Ferrari był już podpisany

- Myślę, że w tej chwili mamy odpowiedni balans. Wolałbym, aby szefowie F1 troszczyli się o tych, którzy są w tym sporcie i zapewniają mu dobrą jakość, niż zapraszali kolejne teamy i rozszerzali sztucznie długość pól startowych. Bo efekt będzie taki, że jedynie zwiększy się liczba dublowanych samochodów - dodał Horner.

Czytaj także: Daniel Ricciardo największym pechowcem

Z Brytyjczykiem zgodził się Toto Wolff. - Myślę, że jesteśmy w odpowiednim miejscu, jeśli chodzi o stan zespołów i obecną sytuację F1 - skomentował szef Mercedesa.

Silny sprzeciw ze strony największych ekip jasno pokazuje, że osiągnięcie porozumienia ws. zmian regulaminowych, do których ma dojść w roku 2021 nie będzie zadaniem łatwym. Już wcześniej Mercedes i Red Bull krytykowali m.in. pomysł wprowadzenia limitów finansowych w F1.

Komentarze (1)
avatar
Katon el Gordo
19.03.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Christian Horner powiedział: "...Myślę, że teraz mamy w stawce dziesięć ekip, które funkcjonują na zdrowych zasadach..." CO TO ZA ZDROWE ZASADY ? KTO CHCE OGLĄDAĆ POPISY WILLIAMS'A FUNKCJONUJĄC Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.