F1: 21 punktów może zrobić różnicę. Kierowcy chwalą zmiany

Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

- Ten jeden punkt może zrobić różnicę - mówi Valtteri Bottas, który w Australii zgarnął dodatkową nagrodę za to, że wykręcił najszybszy czas okrążenia w wyścigu. Kierowcy chwalą nowy przepis wprowadzony w Formule 1.

Valtteri Bottas zapisał się w historii Formuły 1, bo został pierwszym kierowcą, na koncie którego po pierwszym wyścigu sezonu znalazło się aż 26 punktów. Dodatkowe "oczko" to nagroda za wykręcenie najlepszego czasu dnia podczas zawodów w Australii.

- Ten jeden punkt może zrobić różnicę - powiedział kierowca Mercedess, który chwali nowy przepis.

Czytaj także: Honda myśli o pierwszej wygranej po latach

O tym, że dodatkowy punkt może uatrakcyjniać rywalizację kibice przekonali się podczas ostatnich okrążeń na Albert Park, gdzie chrapkę na bonus miał nie tylko Bottas, ale też Max Verstappen.

ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk: Szanse Roberta Kubicy w zespole Williamsa? Musimy zejść na ziemię

Minusem tego rozwiązania jest to, że trzy czołowe ekipy nadal posiadają olbrzymią przewagę nad resztą stawki. Dlatego należy oczekiwać, że w kolejnych Grand Prix losy dodatkowego punktu będą rozstrzygać się pomiędzy kierowcami Mercedesa, Ferrari i Red Bull Racing.

- Jeśli kierowca zgromadzi więcej takich bonusów, będzie ich mieć trzy czy więcej, to już sporo. Dodatkowe zdobycze punktowe mogą zmienić jego sytuację. Na pewno będziemy skłonni ryzykować w kolejnych wyścigach. Tyle że trzeba to odpowiednio kalkulować. Bo jeśli pojedziesz na pozycji gwarantującej 20 "oczek", to czy warto sięgać po jedno dodatkowe? - dodał Bottas.

- Jakby nie patrzeć, to w skali całego roku jest to aż 21 punktów. Na pewno będziemy walczyć o nie z całych sił - stwierdził z kolei Lewis Hamilton.

Czytaj także: Ferrari zdiagnozowało przyczynę problemu

Brytyjczyk w Australii miał utrudnione zadanie, bo uszkodzona podłoga w jego samochodzie sprawiła, że nie miał najmniejszych szans na nawiązanie walki z rywalami o rekordowe okrążenie.

Przy okazji Grand Prix Bahrajnu swoje podejście do dodatkowego punktu mogą zmienić też szefowie Ferrari. W Australii włoski team nie podjął ryzyka, choć miał sporą przewagę nad zespołami ze środka stawki. Ostatecznie Sebastian Vettel i Charles Leclerc, znajdujący się na czwartym i piątym miejscu, nie zostali wezwani do mechaników, by zmienić opony i próbować poprawić czasy. - Przyjrzymy się naszej strategii - zapowiedział Mattia Binotto, szef Ferrari.

Jeśli spojrzymy w karty historii, w ostatnich sezonach tylko raz doszło do sytuacji, w której tytuł mistrzowski rozstrzygnął się mniejszą różnicą punktów niż 21. Było to w roku 2016, kiedy to Nico Rosberg wyprzedził Lewisa Hamiltona o ledwie 5 "oczek".

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.