F1: były szef Ferrari krytykuje Micka Schumachera. "Nie wygląda na konkurencyjnego kierowcę"

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Mick Schumacher
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Mick Schumacher

- Schumacher nie wygląda na konkurencyjnego kierowcę, a i tak media robią wokół niego zamieszanie - uważa Cesare Fiorio, były szef Ferrari. Włoch jest zdania, że Niemiec nie zrobi wielkiej kariery w Formule 1.

We wtorek i środę na torze w Bahrajnie mogliśmy obserwować Micka Schumachera. Młody Niemiec po raz pierwszy testował samochód Formuły 1. Dostał do swojej dyspozycji modele Ferrari i Alfy Romeo, a jego jazdy wywołały ogromne zainteresowanie mediów.

20-latek jest bowiem synem Michaela Schumachera, który jest najlepszym kierowcą w dziejach F1 i zapisał się w historii Ferrari.

Czytaj także: Testy z Mercedesem pomogły Russellowi 

- Mick w Formule 2 jeździ w konkurencyjnym zespole, a w Bahrajnie zajmował ósme i szóste miejsce. W testach Formuły 1 był drugi, ale miał najbardziej miękką mieszankę opon, a i tak Verstappen na twardszym ogumieniu go pokonał - powiedział portalowi tuttomotoriweb.com Cesare Fiorio, były szef Ferrari.

ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk: Orlen już wiele lat temu chciał kupić miejsce dla Kubicy w F1

Włoch uważa, że media interesują się Schumacherem jedynie ze względu na głośne nazwisko. - Nie wygląda na konkurencyjnego kierowcę, a i tak robią wokół niego zamieszanie - dodał.

Fiorio krytykuje też ostatnie poczynania Ferrari, które publicznie uczyniło Sebastiana Vettela liderem zespołu na sezon 2019, choć Charles Leclerc kilkukrotnie zademonstrował już swój talent i pokazał, że może osiągać lepsze wyniki niż Niemiec.

- Szczerze mówiąc, to od początku spodziewałem się tego, że Leclerc będzie wielkim problemem dla Vettela. Binotto (szef zespołu - dop. aut.) to dobry inżynier. Wie jak produkować szybkie samochody, ale prawdopodobnie nie spodziewał się, że Charles od razu będzie tak konkurencyjny - ocenił 79-latek.

Czytaj także: Ferrari uratowało silnik Leclerca

Były szef Ferrari ocenił, że obaj kierowcy powinni być równo traktowani przez szefostwo. - Gdyby to ja musiał decydować, nie wyznaczałbym podziału na pierwszego i drugiego kierowcę. Pozwoliłbym im się ścigać. Podobnie jak to było swego czasu w przypadku Prosta i Mansella. Obaj byli bardzo konkurencyjni i nie mieli ze sobą problemów - przypomniał Fiorio.

Równocześnie Włoch dość krytycznie spogląda na kolejne wpadki Vettela. Niemiec w Grand Prix Bahrajnu pod presją ataków Lewisa Hamiltona wykręcił "bączka" i stracił szansę na podium. - Ferrari będzie musiało wywierać jak najmniejszą presję na Vettela, ale walka z Mercedesem w ścisłym kontakcie tego nie ułatwia. Na pewno w dłuższej perspektywie Leclerc jest człowiekiem, na którego trzeba postawić - podsumował.

Komentarze (5)
Leszek Nalezyty
7.04.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Szef ferrari ma rację. Dostał miejsce za pieniądze.A na leczenie nie ma..Za konkretne pieniądze będzie wracał do zdrowia..bogatym i sławnym wydaje się że za grosze albo za darmo należy się przy Czytaj całość
avatar
Adam Michał
5.04.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Ten chlopak jest poprostu strasznie spiety. Widac, ze uwaza na kazdy ruch, slowo i gest bo jego menedzerka chce z niego zrobic we wszystkim perfekcjonista. Jego ojciec, jak przyszedl do F1 byl Czytaj całość
avatar
Michal Furmaniak
5.04.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ciekaw jestem skąd on takie rzeczy wie. Może jest jakimś wróżbitą... A ja myślę że Latifi w Williamsie nadrobiłby cztery sekundy i zbliżył się do Mercedesa i Ferrari. Szkoda, że nie może pojech Czytaj całość
avatar
Esfand
5.04.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To niezły szef ferrari jak tak ocenia młodego po jego 1 i jedynym w dodatku TEŚCIE XD Pojeździ więcej w innych seriach bo sam mówi, że się nie śpieszy do F1 i później jak wróci to na pewno będz Czytaj całość
avatar
Django
5.04.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Schumacher największym kierowcą w historii F1?Może najbardziej utytulowanym...miał szczęście znaleźć się w teamie który był najlepszy pod względem budowy bolidów. Z resztą kręcenie się w kółko Czytaj całość