F1: Barcelona chce pozostać w kalendarzu. Jerez alternatywą dla Grand Prix Hiszpanii

Materiały prasowe / Michelin / Na zdjęciu: tor Catalunya w Barcelonie
Materiały prasowe / Michelin / Na zdjęciu: tor Catalunya w Barcelonie

Barcelona robi wszystko, aby pozostać w kalendarzu F1 na kolejne lata. Zarządcy toru Catalunya opisują obecną sytuację jako "przeciąganie liny" i liczą na to, że właściciel F1 zgodzi się im obniżyć opłatę za prawa do Grand Prix Hiszpanii.

W tym artykule dowiesz się o:

Niedawno "Motorsport" poinformował, że Barcelona wypadnie z kalendarza Formuły 1 od roku 2020, a jej miejsce zajmie holenderskie Zandvoort. Hiszpanie zarzekają się jednak, że sprawa nie jest przesądzona, a negocjacje określają mianem "ożywionych".

- Negocjacje zostały ożywione, a po niedzielnym wyścigu intensywność rozmów zostanie zwiększona. Potrwają one cały czerwiec. Chcemy przedłużyć kontrakt i organizować Grand Prix Hiszpanii przez kolejne lata. Odczucia są pozytywne. W końcu znajdziemy porozumienie - mówi anonimowo na łamach "Marki" jeden z promotorów wyścigu F1 w Barcelonie.

Czytaj także: Barcelona nadal walczy o F1

Hiszpański dziennik jest zdania, że informacja o zakończeniu współpracy pomiędzy F1 a torem Catalunya ukazała się na łamach "Motorsportu" celowo. W ten sposób Liberty Media chce zwiększyć presję na hiszpańskich działaczach.

ZOBACZ WIDEO Spróbowaliśmy sił w symulatorze Formuły 1. Teraz każdy może poczuć się jak Robert Kubica!

"Zandvoort potrzebuje remontu, którego koszt szacowany jest na ok. 100 mln euro. Części z tych prac nie uda się wykonać w dwanaście miesięcy" - twierdzi "Marca".

Tymczasem przedstawiciele toru w stolicy Katalonii zdradzili, że problem w negocjacjach z właścicielem F1 pojawił się w styczniu. - Myśleliśmy, że ogłosimy przedłużenie umowy, a pojawiły się zmienne, które doprowadziły do tego, że cały proces zwolnił. Jednak chęci współpracy są z obu stron - stwierdził jeden z działaczy.

Gdy nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Aby F1 pozostała w Barcelonie, Liberty Media musi obniżyć sumę, jaką co roku Hiszpanie wpłacają za prawa do organizacji imprezy. Innym wyjściem byłoby zapewnienie promotorom różnego rodzaju ulg w zamian za dzielenie się zyskiem z zawodów.

Czytaj także: Zespoły F1 mają dość coraz dłuższego sezonu 

- To przeciąganie liny, ale nie są to kwestie, których nie dałoby się rozwiązać. Jestem optymistą, ale nie ma tu półśrodków. Albo przedłużymy umowę, albo nie - ocenił jeden z rozmówców "Marki".

Alternatywą dla Barcelony mogłoby być hiszpańskie Jerez, ale w tym wypadku również konieczne są prace na torze. Ich koszt to ok. 4 mln euro. "Przedstawili Liberty Media poważną propozycję, ale już wiedzą, że to pozostanie w sferze marzeń. Inna historia to możliwość organizacji zimowych testów w tym mieście" - podsumowała "Marca".

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.