F1: Formuła 1 stworzyła problem zespołom. "Będzie trudno zmieścić się w budżecie"

WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Sebastian Vettel
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Sebastian Vettel

Właściciele F1 zdecydowali, że przyszłoroczny kalendarz liczyć będzie 22 rundy. W przyszłości ich liczba może wzrosnąć do 24. Taki krok ma wpływ na struktury zespołów. - Będziemy potrzebować więcej pracowników - powiedział Mattia Binotto.

W tym artykule dowiesz się o:

Szef Ferrari obawia się, że zwiększenie liczby wyścigów i idąca za tym konieczność zatrudnienia nowych pracowników spowoduje, że zespoły będą miały trudności w zmieszczeniu się w planowanym limicie wydatków. Ograniczenia mają wejść w życie w 2021 roku. Zgodnie z założeniami, roczny budżet będzie mógł wynosić maksymalnie 175 mln dolarów.

Mattia Binotto nie jest przeciwnikiem poszerzenia kalendarza F1, ale ma spore wątpliwości, co do finansowej zasadności takiej decyzji. - Powinniśmy spojrzeć na to z innego punktu widzenia. Najpierw należałoby upewnić się, że finansowo jesteśmy w stanie wszystko dograć. Nowe wyścigi wymagają obsługi - powiedział na łamach "Motorsportu".

Czytaj także: Alexander Albon i Pierre Gasly po pierwszym dniu w nowych zespołach

- Logiczne, że zespoły będą potrzebowały więcej pracowników. Już teraz rotujemy mechanikami, a większa liczba rund wymusi na nas stworzenie nowych miejsc pracy. Nie da się zaliczyć sezonu składającego się z 24 wyścigów w tym samym składzie. O ile najważniejsze osoby w teamach się nie zmieniają, o tyle pracownicy niższego szczebla owszem - wyjaśnił.

ZOBACZ WIDEO: #Newsroom. W studiu Robert Kubica i prezes Orlenu

Włoch obawia się, że konieczność poszerzenia kadry spowoduje problemy ze zmieszczeniem się w limicie wydatków. - Dodatkowe wypłaty nie będą bez wpływu na budżet. Ustalone kwoty są spore dla małych teamów, ale duże zespoły wydają naprawdę sporo na rozwój, nowe technologie czy symulatory. Możemy mieć kłopot - przekazał szef Ferrari.

Czytaj także: Formuła 1 w końcu będzie ciekawa

Binotto uważa także, że zmniejszenie liczby dni testowych nie rozwiąże problemu z wydatkami. - Dwa dni nie zrobią aż takiej różnicy. Zresztą, popatrzmy logicznie. Kiedyś samochody debiutowały w styczniu i teamy miały sporo czasu na poprawki. Teraz wyjeżdżamy nimi dwa tygodnie przed inauguracją w Australii i właściwie nie mamy kiedy wprowadzać ulepszeń - zakończył.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.