F1: Orlen opuszcza Williamsa razem z Robertem Kubicą. Jest stanowisko firmy

WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Daniel Obajtek (po lewej) i Robert Kubica
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Daniel Obajtek (po lewej) i Robert Kubica

- Dzięki dotychczasowej obecności w F1 odnieśliśmy wymierne korzyści - zapewnił Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. Polska firma nadal będzie wspierać Roberta Kubicę, choć ten opuszcza Williamsa po tym sezonie. Orlen chce za to nadal działać w F1.

W czwartek stało się jasne, że Robert Kubica nie będzie kierowcą Williamsa w sezonie 2020. Polak potwierdził rozstanie ze stajnią z Grove na konferencji prasowej przed Grand Prix Singapuru. W tym samym momencie komunikat prasowy w tej sprawie wysłał do dziennikarzy Williams.

Kubica znalazł się w Williamsie za sprawą wsparcia finansowego ze strony PKN Orlen. Co ważne, płocka firma nadal będzie wspierać 34-latka i chce być dalej zaangażowana w Formułę 1.

Czytaj także: Wszystkie grzechy Williamsa w tym sezonie F1

- Dzięki dotychczasowej obecności PKN Orlen w Formule 1 odnieśliśmy wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem Orlen Teamu - przekazał Daniel Obajtek w specjalnym komunikacie.

ZOBACZ WIDEO: "Druga połowa". Kibice zrzucą się na odprawę dla Jerzego Brzęczka?! Nietypowy pomysł

- Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki Orlen, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną - dodał Obajtek.

Do zakończenia obecnego sezonu Kubica pozostanie kierowcą Williamsa, a umowa pomiędzy zespołem z Grove a Orlenem będzie obowiązywać na identycznych warunkach jak do tej pory.

Czytaj także: Polacy chcą oglądać Kubicę w F1

Co więcej firma, podkreśliła, że współpraca z Kubicą przyniosła jej wymierne korzyści.

"Według badań instytutu ARC Rynek i Opinia co 6. kierowca przyznaje, że sponsoring zawodnika wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji Orlen, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11 proc. Sieć detaliczna Koncernu, w której sprzedaż wspierana była loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w Polsce 3 proc. wzrost sprzedaży paliw a także wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych w pierwszym półroczu, przyczyniając się do rekordowego zysku operacyjnego tego segmentu, który był wyższy o 400 mln zł, w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku" - czytamy w komunikacie.

Źródło artykułu: