F1: Charles Leclerc posypał głowę popiołem. "Następnym razem się zamknę"

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc

- Następnym razem po prostu się zamknę - powiedział Charles Leclerc, mając na myśli narzekania na strategię Ferrari podczas Grand Prix Singapuru. Monakijczyk wielokrotnie kwestionował to, że prowadzenie w wyścigu F1 objął Sebastian Vettel.

Charles Leclerc stracił prowadzenie na rzecz Sebastiana Vettela w Grand Prix Singapuru po serii pit-stopów. Niemiec jako pierwszy zjechał po nowy komplet ogumienia, a następnie wykręcił rekordowe okrążenie, dzięki czemu po wizycie Leclerca u mechaników pozostał na prowadzeniu.

To nie spodobało się Leclercowi, który ruszał do wyścigu z pole position i do momentu zjazdu na pit-stop był liderem wyścigu F1 na Marina Bay. - Jestem przybity i tak będzie aż nie wjedziemy na metę. Jestem z wami całkowicie szczery. Nie rozumiem tej strategii. Porozmawiamy sobie o tym po wyścigu - mówił przez radio Leclerc.

Czytaj także: Kwiat bierze pod uwagę celowe złamanie przepisów w F1

Później inżynier Ferrari poprosił go też, by zaczął dbać o silnik i zmniejszył jego moc. Leclerc ponownie wykorzystał tę okazję, by narzekać na zespół i poniekąd domagał się decyzji o zamianie pozycji na czele stawki F1. - To niesprawiedliwe - twierdził.

ZOBACZ WIDEO: Stal jest już po słowie z Kasprzakiem. Ucieczki z Gorzowa raczej nie będzie

Od tamtych wydarzeń minęło kilka dni, a Leclerc przy okazji Grand Prix Rosji stwierdził, że jego zachowanie za kierownicą modelu SF90 było przesadzone. - Moja reakcja powinna być inna. To pokazuje, że ciągle przede mną sporo nauki. Zespół postąpił właściwie. Zdobyliśmy dublet za sprawą tej strategii. To najważniejsze - powiedział 21-latek, cytowany przez "Motorsport".

Młody kierowca, dla którego jest to dopiero drugi sezon w F1, zapewnił, że więcej taka sytuacja się nie powtórzy. - Traktuję to jako cenne doświadczenia. Wciąż mam sporo do poprawy i nie dopuszczę, by takie zachowanie się powtórzyło u mnie w przyszłości - dodał.

Czytaj także: Correa nie zgodził się na amputację stopy

- W samochodzie zawsze trudno jest w takiej sytuacji, bo adrenalina robi swoje. Budzę się rano i myślę o zwycięstwie. Idę spać i myślę o wygranej. Muszę lepiej kontrolować siebie i swoje emocje. Następnym razem po prostu się zamknę. W tej sytuacji z Singapuru niektórzy przez moje słowa zrozumieli, jak bardzo zależało mi tam na wygranej. Inni mogli to inaczej ocenić.

Co ciekawe, Ferrari zdradziło, że brało pod uwagę zamienienie pozycji Vettela i Leclerca w Grand Prix Singapuru. Ostatecznie zespół nie zdecydował się na taki ruch, bo obawiał się utraty dubletu (czytaj więcej o tym TUTAJ).

Komentarze (2)
avatar
Barłomiej Rej
29.09.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
chłoptaś .... nie wojownik na torze... 
avatar
nok
28.09.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
że jego zachowanie za kierobwnicą modelu SF90 było przesadzone. BRAWO TY