F1: Bernie Ecclestone proponuje rewolucję. Medale zamiast punktów po wyścigu

Newspix / EXPA / Na zdjęciu: Bernie Ecclestone
Newspix / EXPA / Na zdjęciu: Bernie Ecclestone

- To nie zadziała - mówi Bernie Ecclestone o zmianach, jakie mają wejść w życie w F1 w roku 2021. Brytyjczyk proponuje też odejście od systemu punktowego, by zwiększyć emocje. Zamiast tego po każdym wyścigu wręczałby medale czołowej trójce.

W tym artykule dowiesz się o:

Kibice F1 z niecierpliwością oczekują roku 2021. Wtedy w życie wejdą nowe przepisy, które mają uczynić Formułę 1 bardziej atrakcyjną. Samochody wprawdzie będą wolniejsze, ale mają gwarantować walkę koło w koło. Do tego bardziej sprawiedliwy podział nagród sprawi, że mniejsze teamy będą mogły rzucić wyzwanie gigantom.

- To nie zadziała - ostrzega w "Daily Mail" Bernie Ecclestone, który zarządzał F1 przez 40 lat. Brytyjczyk uważa, że obecnie Formuła 1 jest zbyt mocno zepsuta i nie da się jej naprawić poprzez lifting regulaminu technicznego.

Czytaj także: Russell nawet nie myślał o punktach w Brazylii

- Problem w tym, że kierowcy w obecnych czasach bardziej liczą na strategię. Mają nadzieję, że dzięki niej przesuną się z trzeciego miejsca na drugie. Nie muszą się nawet ścigać. To ludzie w alei serwisowej bardziej rywalizują niż kierowcy - dodał 89-latek.

ZOBACZ WIDEO: F1. Robert Kubica o swoich początkach. "Musiałem podkładać poduszki na siedzenie żeby cokolwiek widzieć"

Ecclestone ma jednak swój pomysł na uzdrowienie F1. Brytyjczyk uważa, że obecny system punktowy przejadł się. Kibice zwracają bowiem uwagę tylko na to, kto zostanie mistrzem świata.

- Pozbyłbym się punktów. Zostawiłbym je tylko w klasyfikacji konstruktorów. W przypadku kierowców wynagradzałbym tylko czołową trójkę. Dostawaliby złoty, srebrny i brązowy medal. To wyglądałoby lepiej. Bo lepiej brzmi, jak mówią o tobie, że jesteś srebrnym medalistą, niż ze zdobyłeś 186 punktów w sezonie. Bo właściwie kogo to obchodzi? - zapytał były szef F1.

Czytaj także: Kubica wybrał opony na GP Abu Zabi

- Gdybyśmy wprowadzili taki system, stalibyśmy się podobni do innych dyscyplin. To powodowałoby, że kibice dłużej emocjonowaliby się sezonem. Nawet gdyby w pierwszej fazie rywalizacji jeden kierowca wygrałby większość wyścigów, to nadal byłoby o co walczyć w kolejnych. Kiedyś dawaliśmy 9 punktów za zwycięstwo w wyścigu, teraz doszliśmy do 25. Dlatego wszelkie rekordy już nic nie znaczą. Wszystko jest zepsute - podsumował Ecclestone.

Komentarze (3)
avatar
Sebastian Adamski
21.11.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
A ja proponuję takie zasady, że każdy kierowca pcha swój bolid przez 50 kółek do mety. Będzie i ekologiczniej i taniej. Może troszkę wolniej niż teraz ale kibice tej różnicy nie dostrzegą racze Czytaj całość
indominus
20.11.2019
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Ja bym na torze poustawiał przeszkody: rampy, pętle, płonące obręcze, premiował jazdę na dwóch kołach, na jednym kole. Kto wykona więcej i lepszych sztuczek ten wygrywa. A ostatni samochód, któ Czytaj całość
avatar
dejacek
20.11.2019
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
ja proponuję w ramach rewolucji żeby jeździli tyłem. Wyścigi będą znacznie ciekawsze a jeszcze na koniec wygrywa ten który przyjedzie ostatni 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.