F1: Porsche ani myśli dołączać do stawki. Wszystko przez zwrot motoryzacji w kierunku elekrtyczności

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Formuła 1 szuka nowych producentów, którzy mogliby zwiększyć rywalizację w królowej motorsportu. Tymczasem o startach w F1 nie chce słyszeć niemieckie Porsche. - Ten temat to już przeszłość - mówi Fritz Enzinger, szef działu wyścigowego.

Nie jest tajemnicą, że gdy szefowie Formuły 1 rozmawiali o poszerzeniu stawki w roku 2021, to Porsche było jedną z pierwszych firm, do których skierowali swoje oferty. F1 wzięła też na celownik takie marki jak Aston Martin czy Lamborghini.

W tej chwili wiadomo już, że żaden nowy producent nie dołączy do stawki F1 w roku 2021, co tłumaczone jest m.in. wysokimi kosztami. Amerykanie z Liberty Media wprowadzili jednak nowe zapisy, które zmuszają obecne firmy do dzielenia się swoim know-how w przypadku pojawienia się podmiotu, który byłby zainteresowany produkcją silników w F1. Miałoby to obniżać koszty.

Czytaj także: Red Bull rozmawia z Verstappenem o nowym kontrakcie

Mimo to, wydaje się, że przekonanie szefów niektórych firm będzie graniczyć z cudem. - Dla nas temat F1 to już przeszłość - skomentował w "Auto Bildzie" Fritz Enzinger, szef działu wyścigowego w Porsche.

ZOBACZ WIDEO Adam Małysz czy Kamil Stoch? Martin Schmitt zabrał głos ws. porównywania polskich skoczków

Niemiec podkreślił, że w tej chwili rywalizacja w F1 nie byłaby opłacalna dla jego firmy. - To jest zły czas - dodał, mając na myśli stopniowy zwrot motoryzacji w kierunku samochodów elektrycznych.

Nieprzypadkowo Porsche od sezonu 2019/2020 zaczęło występować w Formule E. Do swojego zespołu zakontraktowało nawet kierowców z przeszłością w F1. Mowa o Andre Lottererze czy Brendonie Hartleyu.

Czytaj także: Dla Raikkonena dzieci są ważniejsze niż Formuła 1

- Musimy dać z siebie wszystko w Formule E - powiedział Mark Webber, który nie tak dawno reprezentował Porsche w wyścigach długodystansowych WEC. Z tej serii Niemcy również się wycofali, by skupić się wyłącznie na FE.

W tej chwili w F1 mamy czterech producentów - Mercedesa, Ferrari, Hondę i Renault.

Komentarze (2)
avatar
Szef na worku
25.11.2019
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
"królowej motorsportu" tyle razy powtarzam,że panią którą się używa za pieniądze nazywamy inaczej. Mówimy o niej na k ale kochanie nie stoi przy drogach. 
indominus
25.11.2019
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Coś ostatnio często pan piszesz o FE. Ale Robert - nasz as w rękawie, prorok polsko-włoskiego motorsportu - podobno nie myślał o FE, więc Formuła E jest be. :) Ciekawe czy nie chciałby jeździć Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.