F1: szef Mercedesa nie wierzy w transfer Lewisa Hamiltona. "Daję 25 proc. szansy, że opuści zespół"

Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Lewis Hamilton
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Lewis Hamilton

- Daję 25 proc. szansy, że Lewis Hamilton opuści Mercedesa - mówi Toto Wolff. W ten sposób Austriak odniósł się do plotek, jakoby aktualny mistrz świata F1 miał prowadzić rozmowy z Ferrari. Kontrakt Hamiltona wygasa po sezonie 2020.

Przyszłość Lewisa Hamiltona w F1 to temat otwarty. Obecna umowa Brytyjczyka wygasa wraz z końcem 2020 roku. Włoskie media są przekonane, że aktualny mistrz świata F1 odbył co najmniej dwa spotkania z kierownictwem teamu z Maranello ws. ewentualnych startów w sezonie 2021.

Odejście Hamiltona z Mercedesa byłoby szokiem dla środowiska F1. 34-latek jest bowiem przez niemal całą karierę związany z niemiecką firmą. To z jej silników korzystał w McLarenie, a następnie przeszedł do fabrycznego zespołu Mercedesa w roku 2013. Zdobył dla niego pięć tytułów mistrza świata.

Czytaj także: Dobra wiadomość dla fanów Kubicy. Kalendarz DTM na rok 2020

- Oceniam osobiście szanse na pozostanie Lewisa w Mercedesie na 75 proc. Myślę, że racjonalne argumenty przemawiają za dalszą kontynuacją naszej współpracy. Jest jednak 25 proc. szans, że tak się nie stanie - powiedział Toto Wolff w rozmowie z "Motorsportem".

ZOBACZ WIDEO: F1. Robert Kubica o swoich początkach. "Musiałem podkładać poduszki na siedzenie żeby cokolwiek widzieć"

Słowa szefa Mercedesa nie są zaskoczeniem, bo jego firma zdominowała F1 od 2014 roku. W tym czasie zdobyła wszystkie tytuły mistrzowskie. Hamilton, decydując się na odejście, ryzykowałby utratę szans na kolejne mistrzostwa.

- Na pewno będą różne rozmowy i będą go kusić, choćby wysoką pensją. To może odgrywać kluczową rolę. Jednak na końcu wszystkie warunki tworzą jeden pakiet, który musi ocenić kierowca. To całkiem normalne. Trzeba przeanalizować wszystkie opcje - dodał Wolff.

Czytaj także: Robert Kubica o szczegółach testów w Jerez

Austriak nie ma też pretensji do Ferrari, że stara się skusić Hamiltona. - To normalne, że kierowca tego pokroju budzi zainteresowanie innych. Zawsze tak będzie. On też wie, że może wywrzeć w ten sposób presję na Mercedesie. Gdy odchodził z McLarena, też mówiono, że popełnia błąd. Okazało się to nieprawdą. Dlatego nie chcę mówić teraz podobnych słów, bo wyjdzie, że nie doceniam potencjału Ferrari. Jednak z racjonalnego punktu widzenia, wszystko wskazuje na to, że Mercedes i Hamilton powinni nadal wspólnie startować w F1 - podsumował.

Komentarze (1)
indominus
8.12.2019
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Niczego nie opuści. Razem z Mercedesem skosi 7 tytuł mistrza świata w przyszłym roku i skasuje rekordy Schumachera (i bardzo dobrze, bo akurat ten koleś z wielu względów nie pasuje mi na kierow Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.