Wiele wskazuje na to, że polskich kibiców czeka przyspieszona nauka tego, czym jest seria DTM (czytaj więcej o tym TUTAJ). Jeśli tylko Robert Kubica wypadnie korzystnie podczas testów w hiszpańskim Jerez, to powinien podpisać kontrakt z BMW na starty w tym zespole w roku 2020.
Z punktu widzenia polskiego fana to dobra wiadomość, bo DTM odbywa się na torach zlokalizowanych znacznie bliżej Polski niż w przypadku Formuły 1. Kalendarz na rok 2020 składa się z dziesięciu rund, z czego aż cztery odbywają się u naszych zachodnich sąsiadów.
Czytaj także: Robert Kubica dziękuje BMW za szansę
Należy oczekiwać, że już w połowie maja kibice Kubicy zaleją tor Lausitzring, który położony jest niedaleko naszej zachodniej granicy. Z Wrocławia to ledwie 260 kilometrów, czyli ok. trzech godzin w samochodzie.
ZOBACZ WIDEO: F1. Robert Kubica o swoich początkach. "Musiałem podkładać poduszki na siedzenie żeby cokolwiek widzieć"
Kibice z północy Polski mogą się za to wybrać do Szwecji, gdzie również gości DTM. Runda na torze Anderstorp zaplanowana jest na połowę czerwca.
Dobrą wiadomością są też niskie ceny biletów. W DTM mają świadomość tego, że seria nie jest tak renomowana jak F1, dlatego odpowiednio skalkulowali ceny wejściówek. Najdroższe karnety na cały weekend na Lausitzringu kosztują 89 euro. Najtańsze - 39 euro. Wycieczka na wyścig F1 pochłania znacznie wyższe koszty.
Oczywiście, ceny biletów różnią się w zależności od toru, ale i tak pozostają one znacznie tańsze niż w przypadku F1. Należy przy tym pamiętać, że DTM różni się od Formuły 1 tym, że w trakcie weekendu rozgrywane są dwa wyścigi. Daje to kibicom większą dawkę emocji.
Czytaj także: Kubica w DTM i F1 nie będzie mieć czasu na odpoczynek
Kubica chce w roku 2020 łączyć starty w DTM z pracą w F1. To o tyle ważne, że trzy weekendy niemieckiej serii kolidują z królową motorsportu. Mowa o wyścigach F1 w Kanadzie, Francji i Włoszech. Zbiegają się one w czasie z rundami DTM na szwedzkim torze Anderstorp, włoskiej Monzy i holenderskim Assen.
Kalendarz DTM - sezon 2020:
Lp. | Wyścig | Data |
---|---|---|
1. | Zolder (Belgia) | 24-26 kwietnia |
2. | Lausitzring (Niemcy) | 15-17 maja |
3. | Igora Drive (Rosja) | 29-31 maja |
4. | Anderstorp (Szwecja) | 12-14 czerwca |
5. | Monza (Włochy) | 26-28 czerwca |
6. | Norisring (Niemcy) | 10-12 lipca |
7. | Brands Hatch (Wielka Brytania) | 22-23 sierpnia |
8. | Assen (Holandia) | 4-6 września |
9. | Nurburgring (Niemcy) | 11-13 września |
10. | Hockenheimring (Niemcy) | 2-4 października |