F1: bez decyzji ws. nowych zespołów. Chętni chcą sprawiedliwego podziału pieniędzy

- Nowe zespoły F1 powinny być równorzędnym partnerem dla obecnych graczy, a nie ekipami drugiej kategorii - uważa Chase Carey, szef F1. Kilka podmiotów zainteresowanych jest dołączeniem do stawki w roku 2021, ale nie wiadomo, czy do tego dojdzie.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
wyścig F1 na torze Interlagos Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: wyścig F1 na torze Interlagos
Zmiana w przepisach technicznych i finansowych kusi część biznesmenów, by pojawić się w Formule 1. Chęć dołączenia do stawki wyraziły m.in. Campos oraz Panthera Team Asia. Jednak szefowie F1 dość sceptycznie podchodzą do pomysłu, by grono zespołów rozszerzyć już w roku 2021.

Obawy dotyczą konkurencyjności nowych podmiotów. W sezonie 2021 będziemy świadkami rewolucji technicznej, do której obecni gracze będą bardzo dobrze przygotowani. Może się zatem okazać, że debiutanci będą z góry skazani na porażkę. Dlatego właściciel F1 wolałby rozbudować stawkę w późniejszym terminie.

Czytaj także: Niemcy przekonani, co do Roberta Kubicy w DTM

- Jeśli decydujesz się na wejście do F1, to powinieneś być równorzędnym partnerem dla obecnych graczy, a nie ekipą drugiej kategorii. Myślę, że rywalizacja z dala od reszty stawki jest czynnikiem odstraszającym, który skutecznie zniechęca innych - powiedział "Autosportowi" Chase Carey, szef F1.

ZOBACZ WIDEO: F1. Robert Kubica o swoich początkach. "Musiałem podkładać poduszki na siedzenie żeby cokolwiek widzieć"

W ostatnich latach tylko Haas pokazał się w debiucie z dobrej strony. Amerykanie po raz pierwszy pojawili się w F1 w roku 2016. W pierwszej kampanii zdobyli 29 punktów.

- Rozmawiałem z różnymi osobami i większość już podczas wstępnych negocjacji zaznaczała, że chce zdrowszego i bardziej sprawiedliwego modelu biznesowego w F1. Mam na myśli uczciwy podział nagród finansowych. Byśmy większą uwagę zwracali na to, jak dobrze wydajesz pieniądze, a nie ile ich wydajesz - dodał Carey.

Czytaj także: Znamy czasy Kubicy z testów DTM

Obecnie nowy podmiot F1 musi czekać aż trzy lata, aby zyskać pełnię praw i mieć dostęp m.in. do nagród z praw marketingowych i telewizyjnych. Do tego tort finansowy dzielony jest w sposób promujący dużych graczy. Takie zespoły jak Mercedes czy Ferrari mogą liczyć na większe przelewy niż reszta konkurencji, nawet w przypadku osiągania gorszych wyników.

Czy chciałbyś rozszerzenia stawki F1 o nowe zespoły?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×