F1: nowe samochody drastycznie zwolnią, Racing Point bije na alarm. "To już nie będzie Formuła 1"

Twitter / Formula 1 / Na zdjęciu: projekt nowego samochodu F1
Twitter / Formula 1 / Na zdjęciu: projekt nowego samochodu F1

Nadchodzący sezon F1 jest ostatnim, w którym zobaczymy dobrze nam znane konstrukcje. Już w roku 2021 światło dzienne ujrzą maszyny zbudowane w oparciu o nowe przepisy. Istnieje ryzyko, że szybsze od nich będą pojazdy z Formuły 2.

W tym artykule dowiesz się o:

Liberty Media, FIA oraz zespoły Formuły 1 porozumiały się, co do zmian w przepisach w roku 2021. Mają one na celu wyrównanie stawki oraz sprawienie, że wyścigi królowej motorsportu będą bardziej ekscytujące. Oznacza to porzucenie obecnych konstrukcji i stworzenie całkowicie nowych.

- Nowe przepisy powinny mi się podobać, ale obawiam się, że ten sport ogłupieje tylko z tego powodu, że chcemy sprawić, aby w niedzielę w walce o zwycięstwo mógł się liczyć każdy kierowca - powiedział na łamach "Motorsportu" Otmar Szafnauer, dyrektor zarządzający Racing Point.

Czytaj także: Honda i Toyota mogą dołączyć do stawki DTM

Zespoły zaczęły już pracę nad konstrukcjami maszyn na rok 2021 i wynika z nich, że będą one nawet o sześć sekund wolniejsze na okrążeniu od obecnie stosowanych. - Jeśli tak się stanie, to już nie będzie Formuła 1. Będziemy musieli przepisami spowolnić również Formułę 2, bo stanie się szybsza od F1 - dodał Szafnauer.

ZOBACZ WIDEO F1. Kubica będzie miał pod górkę z Giovinazzim? "Są profesjonalistami. Nie będzie żadnych pretensji"

Amerykanin zwrócił też uwagę na kuriozalną różnicę w budżetach pomiędzy F1 a F2. - W Formule 2 wystarczą 2 mln dolarów, aby sobie kupić miejsce. Jeśli nie podejdziemy do tematu z rozwagą, to może się okazać, że pojazdy za 2 mln dolarów będą szybsze od tych, na które my w F1 wydajemy 200 mln dolarów. Coś jest nie tak - skomentował szef Racing Point.

Jeśli przeanalizujemy czasy z kwalifikacji do Grand Prix Abu Zabi z sezonu 2019, to zauważymy, że obawy Szafnauera są nieco przesadzone. Lewis Hamilton sięgnął po najlepszy rezultat w Q1 za sprawą czasu 1:34.779 i był o piętnaście sekund lepszy od Sergio Sette Camary, który wygrał czasówkę w F2 z wynikiem 1:49.751. Najwolniejszy w kwalifikacjach F1 Robert Kubica uzyskał wynik 1:39.236, a więc nadal był szybszy od Camary.

Czytaj także: Robert Kubica ma jednego rywala mniej w DTM

Dane z Abu Zabi nieco zakłamują obraz. Na większości torów w minionym sezonie różnica między F1 a F2 wahała się między 9-10 sekundami.

- Osobiście wolałbym, abyśmy wyrównali F1 za sprawą mniejszych budżetów. To ograniczyłoby pole manewru. Gdybyś miał mało środków na rozwój maszyny, to wygrywaliby najsprytniejsi w stawce - podsumował Szafnauer.

Komentarze (14)
avatar
MarekSG
29.01.2020
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Noo Williams ma gotowy bolid na sezon 2021 już od kilku lat haha 
avatar
Lew
28.01.2020
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
"Istnieje ryzyko, że szybsze od nich będą pojazdy z Formuły 2" dramat, Panie Kuczera dość! Przecież to jest głupie co Pan napisał i na dodatek, pod koniec, sam sobie Pan zaprzeczasz. Jakby to P Czytaj całość
avatar
Radar
28.01.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
F1 skończyła się na V8 2.4 które pięknie brzmiały a nie teraz V6 z 1.6T a jak by mogli to by zrobili V2 1.0T tylko jak zrobić V z 3 cylindrów.... ale nic straconego oni znajdą sposób  
avatar
Janina Maria Rokita
28.01.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
ale przecież i tak wiadomo,że umiejętności nie mają w F1 znaczenia i tylko technologia się liczy. To tak jak z lewandowskim, wszyscy pieją jaki jest super a on jest jednym z 11 ludzi na boisku Czytaj całość
avatar
yes
28.01.2020
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Może przerzucą Kubicę do Williamsa? Inni pojadą 6 sekund wolniej i mógłby poprawić się o kilka miejsc. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.