F1. Koronawirus. Orlen nie zrezygnuje ze sponsorowania Roberta Kubicy. "Sport buduje wartość marki"

Materiały prasowe / Orlen / Na zdjęciu od lewej: Daniel Obajtek i Robert Kubica
Materiały prasowe / Orlen / Na zdjęciu od lewej: Daniel Obajtek i Robert Kubica

- Orlen nie zrezygnuje ze sponsorowania Kubicy - zapowiedział Daniel Obajtek, prezes firmy z Płocka. Polski gigant paliwowy pojawił się w tym roku w F1 i DTM, ale nie zakładał kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa.

Rok 2020 jest szczególny dla Orlenu, jeśli chodzi o promocję poprzez motorsport. Firma została sponsorem tytularnym Alfy Romeo w Formule 1, a Robert Kubica otrzymał rolę rezerwowego kierowcy w tej ekipie. Co więcej, polski koncern będzie też posiadać swój zespół w DTM, gdzie regularnie startować będzie Kubica. W ten sposób Orlen zamierza promować rebranding swoich stacji w Niemczech.

Tyle że cały świat sportu stoi wskutek pandemii koronawirusa. Kolejne imprezy są odwoływane albo przekładane na późniejszy termin. Tak też jest w motorspocie - odwołane zostały już cztery pierwsze wyścigi nowego sezonu Formuły 1, nie doszły do skutku przedsezonowe testy DTM i wiele wskazuje na to, że niemiecka seria też rozpocznie rywalizacje z opóźnieniem.

Sam Orlen również mierzy się z kryzysem spowodowanym przez COVID-19. W ostatnich dniach musiał znacząco obniżyć ceny paliw na stacjach paliw, uruchomił też produkcję środków do dezynfekcji w swoich zakładach.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Ministerstwo Zdrowia opublikowało specjalny film

Dlatego Daniel Obajtek, przy okazji wizyty w RMF FM, został zapytany przez Roberta Mazurka o to, czy Orlen zrezygnuje ze "sponsorowania Kubicy". - To jest biznes. Trzeba widzieć, co w danym momencie trzeba zrobić, ja to rozumiem. Poprzez sponsorowanie sportu buduje się wartość marki i zyskuje się coraz więcej klientów. To pokazał rok 2019. Poprzez to, że weszliśmy do F1, mamy znacznie większe zyski - powiedział prezes Orlenu w "Rozmowie RMF".

Obajtek zapowiedział kontynuowanie zapoczątkowanego przez niego trendu, czyli znaczącą promocję marki Orlen poprzez sport. - Budujemy zdecydowanie rozpoznawalność naszej firmy, a rozpoznawalność marki jest również wyceniana. Inwestowanie w sport jest najlepszą formą robienia biznesu. Nie można na to patrzeć zero-jedynkowo - dodał.

- Orlen nie zrezygnuje ze sponsorowania Kubicy. Mało to, Orlen coraz bardziej rozszerza inwestowanie w sport. Praktycznie o 100 proc. więcej środków poświęcamy na to w porównaniu do roku 2015. Sport buduje wartość marki - podsumował prezes firmy z Płocka.

Szacuje się, że w tym roku Orlen na promocję poprzez motorsport wyda ok. 15 mln euro. Rola partnera tytularnego Alfy Romeo to wydatek rzędu 10 mln euro, natomiast roczny program startów w DTM powinien zamknąć się maksymalnie w 5 mln euro.

Czytaj także:
Sergio Perez zmartwiony sytuacją spowodowaną koronawirusem
Wymiana kierowców pomiędzy Renault a Ferrari?

Komentarze (9)
avatar
Ian Brzozowski
20.03.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Wyglada na to ze trolle nawet wirusa olewa. 
avatar
st7
20.03.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Kubica,co ty wyrabiasz z ta miernota z Pcimia sie zadajesz. 
avatar
st7
20.03.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
A kiedy zawody w Pcimiu,ty osrajtek, pisdowcu foliowy. 
avatar
rano
19.03.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Ooo były burmistrz Pcimia. A kto obok niego stoi ? 
avatar
Orche
19.03.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
następne 100 baniek wyda ten pis-owski nieudacznik na kierowcę który przyjeżdża przedostatni 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.