F1. McLaren jako pierwszy zwolnił pracowników. "Jedna z najtrudniejszych decyzji w moim życiu"

Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: Andreas Seidl
Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: Andreas Seidl

McLaren jako pierwszy zespół F1 skorzystał z wprowadzonych w Wielkiej Brytanii przepisów antykryzysowych i zwolnił część pracowników. - Musieliśmy się zdecydować na taki krok - tłumaczy Andreas Seidl, szef McLarena.

W tym artykule dowiesz się o:

W związku z pandemią koronawirusa Wielka Brytania pozwoliła na tymczasową redukcję zatrudnienia firmom, a w tym czasie to rząd przejmuje na swoje barki wypłacanie pensji pracownikom, ale w kwocie nie wyższej niż 2,5 tys. funtów miesięcznie. Pomoc można otrzymać pod jednym warunkiem - w przypadku ponownego zatrudnienia takiego pracownika w późniejszym okresie.

McLaren był pierwszym zespołem Formuły 1, który skorzystał z programu pomocowego. Jak wytłumaczył "Motorsportowi" Andreas Seidl, firma z Woking nie miała zbyt dużego pola manewru.

- Wciąż nie wiemy, jak duży będzie kryzys wywołany koronawirusem, jak mocno nas uderzy. Nie ścigamy się od pewnego czasu i wiemy już, że stracimy część tegorocznych dochodów. Dlatego musieliśmy się zdecydować na taki krok, aby upewnić się, że odpowiednio ochronimy nasz personel. Tak, aby on miał pewność, że po zakończeniu tego kryzysu będziemy w jak najlepiej formie - powiedział szef McLarena.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: piłkarz Realu pokazał, jak trenuje w domu

- Tymczasowe zwolnienie ludzi było dla mnie jedną z najtrudniejszych decyzji w życiu. Mam na myśli nie tylko tę decyzję, ale również tę dotyczącą obcięcia pensji kierowcom czy innym pracownikom. Jednak musimy chronić nasz zespół - dodał Seidl.

W ślad za McLarenem ostatecznie poszła większość zespołów F1 z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Z programu antykryzysowego skorzystały Haas, Racing Point, Renault  i Williams. Każda z tych ekip obcięła też pensje kierowcom oraz sztabowi menedżerskiemu.

W przypadku McLarena kryzys nadszedł w momencie, gdy firma pracowała w Woking nad nowym symulatorem i tunelem aerodynamicznym. - Nasza fabryka od wielu tygodni jest zamknięta, nie licząc działu, który włączył się do projektu produkującego respiratory. To oznacza wstrzymanie pewnych projektów. Musimy spotkać się z naszymi partnerami i dostawcami, aby zobaczyć jak duże czekają nas opóźnienia, gdy zaczniemy normalnie pracować - podsumował Seidl.

Formuła 1 miała rozpocząć sezon w marcu, ale tuż przed Grand Prix Australii wykryto koronawirusa u jednego z pracowników McLarena, co doprowadziło do odwołania wyścigu w atmosferze skandalu. Do kolejnej próby wznowienia rywalizacji ma dojść w lipcu w Austrii.

Czytaj także:
Motorsport w odwrocie. Firmy tną wydatki
Williams desperacko szuka nowych sponsorów

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.