F1. Brazylia i Meksyk pozwą Formułę 1? Sprawa na ostrzu noża

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: festiwal F1 w Sao Paulo
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: festiwal F1 w Sao Paulo

W tym roku z powodu pandemii koronawirusa nie dojdą do skutku wyścigi Formuły 1 w Amerykach. Wściekli z tego powodu są Brazylijczycy i Meksykanie. Nie wykluczają oni pozwania F1 do sądu w związku z poniesionymi stratami finansowymi.

W tym artykule dowiesz się o:

Formuła 1 w ubiegłym tygodniu poinformował, że ciągły wzrost liczby chorych na COVID-19 sprawia, że wyścigi zaplanowane na kontynentach amerykańskich nie będą mogły dojść do skutku. Tym samym z kalendarza sezonu 2020 definitywnie wypadły GP USA, GP Kanady, GP Meksyku i GP Brazylii.

Brazylijczycy od razu nie ukrywali wściekłości, bo ich zdaniem statystki zachorowań na koronawirusa w Sao Paulo i okolicach toru Interlagos nie odbiegają od tych, jakie można odnotować chociażby w Wielkiej Brytanii.

- Umowę na organizację F1 można anulować tylko z powodu działania siły wyższej, czyli czegoś, co jest poza kontrolą zaangażowanych stron. Mam na myśli chociażby samolot spadający na bolidy albo to, że tor nagle znajdzie się pod wodą - powiedział gazecie "O Estado de Sao Paulo" Tamas Rohonyi, który jest odpowiedzialny za GP Brazylii.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: w takiej roli kolegi Roberta Lewandowskiego z Bayernu jeszcze nie widziałeś. Poszło mu świetnie

Rohonyi zdradził w brazylijskich mediach, że równie wściekli są Meksykanie. Wspólnie promotorzy GP Brazylii i GP Meksyku mają brać pod uwagę złożenie pozwu sądowego i domaganie się odszkodowania w związku z utraconymi przychodami.

- Dla nas odwołanie wyścigu to spora strata finansowa. Jeszcze nie zaczęliśmy sprzedawać biletów na wyścig na Interlagos, ale mamy pewne zobowiązania wobec sponsorów, różnych dostawców i naszych pracowników - stwierdził Rohonyi.

Decyzja o odwołaniu wyścigów F1 w Amerykach miała być też podyktowana obawami niektórych ekip. Pięć zespołów miało napisać specjalny list do szefów królowej motorsportu, w którym wyrażali swoje wątpliwości, co do podróżowania do zagrożonych rejonów w dobie pandemii koronawirusa.

- Śmieszy mnie taki list. Ktokolwiek go napisał, to chyba nie zna zasad mistrzostw. Umowa na organizację wyścigu nie mówi nic o tym, że dojdzie on do skutku, gdy zespoły będą tego chciały. Jeśli ktoś boi się lotu do Brazylii, to niech nie przylatuje. Przecież to nie jest obowiązkowe - dodał Rohonyi.

Gniew promotora GP Brazylii może wynikać z faktu, że wraz z końcem 2020 roku wygasa umowa, która pozwalała torowi Interlagos organizować wyścigi F1 za darmo. Obecnie trwają rozmowy ws. nowego kontraktu, ale są dalekie od finalizacji. Na dodatek ochotę na przejęcie praw do GP Brazylii ma Rio de Janeiro.

Czytaj także:
Koronawirus szansą dla Turków. Chcą wrócić do F1
Ferrari zacznie wygrywać dopiero w roku 2022

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.