F1. Kolejny spadek oglądalności wyścigów. To nie jest dobra wiadomość

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Plan Formuły 1 na sprawne rozegranie sezonu 2021 polegał na zaszczepieniu przeciwko COVID-19 członków padoku F1. Szczepionka jest jednak trudno dostępna, przez co plan spalił na panewce. - Nie przeskoczymy innych grup w kolejce - zapowiada szef F1.

W tym artykule dowiesz się o:

Formuła 1 zaprezentowała dane dotyczące transmisji w sezonie 2020. Łączną oglądalność wszystkich rund wyniosła 1,5 mld. Średnio jeden wyścig oglądało 87,4 mln osób. To spadek o 4,5 proc. względem roku 2019, co jest powodem do niepokoju dla F1.

Formuła 1 ma za sobą nietypowy sezon, bo ze względu na pandemię koronawirusa rywalizacja ruszyła dopiero na początku lipca. Królowa motorsportu zaznacza, że mogło to wpłynąć negatywnie na oglądalność wyścigów.

Trzeba jednak pamiętać, że latem królowa motorsportu była pierwszą międzynarodową dyscypliną, która wznowiła działalność w dobie COVID-19. Dlatego początkowo F1 nie musiała walczyć o widzów z innymi sportami.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Jak będą wyglądać baseny po ponownym otwarciu? Zapytaliśmy eksperta

Całkowita widownia telewizyjna w roku 2020 wyniosła 1,5 mld, podczas gdy w sezonie 2019 ukształtowała się ona na poziomie 1,9 mld. Koronawirus sprawił jednak, że ubiegła kampania F1 składała się z mniejszej liczby wyścigów. Było ich ledwie 17, podczas gdy rok wcześniej rozegrano 21 rund.

Średnia oglądalność jednego wyścigu F1 w sezonie 2020 wyniosła 87,4 mln. To spadek o 4,5 proc. względem roku 2019. Najwięcej osób obserwowało GP Węgier, które przyciągnęło przed odbiorniki aż 103,7 mln widzów. To wzrost aż o 7 proc. względem poprzedniej edycji wyścigu na Hungaroringu. Na kolejnych miejscach znalazły się GP Portugalii (100,5 mln widzów), GP Sakhir (98,1 mln) i GP Turcji (89,1 mln).

Formuła 1 nie martwi się ogólnoświatowym spadkiem oglądalności, bo jej zdaniem wpływ na to miały problemy związane z COVID-19. Według szefów Liberty Media, dane i tak są optymistyczne, bo jeszcze w roku 2014 średnia oglądalność wyścigu F1 kształtowała się na poziomie 80 mln widzów. Największy wzrost oglądalności F1 rok do roku zanotowano w Chinach (43 proc.), Holandii (28 proc.), Wielkiej Brytanii (10 proc.).

- Ubiegły rok był dla nas wszystkich bezprecedensowy. Formuła 1 musiała się dostosować do wyzwań związanych z pandemią COVID-19. Zorganizowaliśmy 17 wyścigów, co początkowo wielu uważało za niemożliwe do realizacji. Wyścigi odbywały się w bezpiecznych warunkach, a fani mieli zapewnione emocje i świetne ściganie - powiedział Stefano Domenicali, szef F1.

- Dane z 2020 roku pokazują siłę F1 i jej odporność. Jesteśmy dumni z tego, co udało nam się osiągnąć. Mamy niesamowitą bazę fanów i platformę odbiorców, która będzie rosła z roku na rok - dodał Domenicali.

Czytaj także:
Lewis Hamilton poniósł klęskę
Ferrari nadal bez szefa

Komentarze (1)
avatar
yes
8.02.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"Kolejny spadek oglądalności wyścigów" - dobrze, że nie z powodu Kubicy.... 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.