F1. Bez wyścigów w bezpłatnej telewizji. Nie wszystkim to się podoba

Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: pit-stop Alfy Romeo
Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: pit-stop Alfy Romeo

Formuła 1 w bezpłatnej telewizji to już rzadkość. W większości państw wyścigi transmitują płatne kanały, a na rynek wchodzą platformy streamingowe. Kibic musi ponosić w związku z tym coraz wyższe koszty. Nie każdemu to się podoba.

Jeszcze w latach 90. wyścigi Formuły 1 w wielu krajach prezentowane były w telewizjach otwartych, co pozwalało dotrzeć do milionów widzów. To z kolei wpływało na wysokość kontraktów sponsorskich, bo marki wspierające ekipy F1 miały zapewnioną odpowiednią ekspozycję. Jednak to już przeszłość.

Bernie Ecclestone zaczął stawiać na platformy satelitarne i płatne kanały, bo te były w stanie zaoferować F1 większe pieniądze. Obecnie królowa motorsportu stoi u progu kolejnej rewolucji - na rynek wchodzą bowiem platformy streamingowe. Dość powiedzieć, że w Polsce F1 od roku 2023 dostępna będzie tylko w internecie - w platformie Viaplay.

- Kiedyś mieliśmy we Francji 8 mln kibiców przed telewizorami, bo wyścigi pokazywała otwarta telewizja TF1. Teraz w Canal+ zawody ogląda mniej niż 750 tys. osób. Tak się dzieje, gdy wszystko przenosisz do płatnych kanałów - ocenił w "Speedweek" Alain Prost, czterokrotny mistrz świata F1.

ZOBACZ WIDEO: Przełożenie igrzysk wielką szansą dla Kamili Lićwinko. "Mogę walczyć o bardzo dobry wynik"

Zaniepokojony obecnym trendem jest też Lewis Hamilton, ale 36-latek wskazuje na to, że nowe pokolenie jest przyzwyczajone do płacenia za treści. - Wydaje się, że jest coraz mocniejsza tendencja do płacenia za to, co chcesz oglądać na telewizorze - powiedział kierowca Mercedesa.

- Netflix też jest płatny. Jak dla mnie, to pewna zmiana nawyków. Świat na przestrzeni lat się zmienił. Mam tylko nadzieję, że ludzie pozostaną lojalni względem F1 i będą śledzić dyscyplinę chociażby w mediach społecznościowych - dodał Hamilton.

Brytyjczyk zwrócił uwagę na to, że Formuła 1 robi wiele, aby dotrzeć do nowych kibiców. - Wykonuje dobrą robotę, aby uczynić ten sport bardziej dostępnym dla fanów. Jednak muszą robić jeszcze więcej, jeśli mają przekonać kibiców do zapłaty za F1 - stwierdził aktualny mistrz świata.

Nawet w Wielkiej Brytanii, która jest kolebką F1, obecnie wyścigi transmitowane są na płatnej platformie Sky. Jeszcze do niedawna prawa do pokazywania kilku wyścigów na żywo w trakcie sezonu miał bezpłatny kanał Channel 4, ale w nowym kontrakcie ta stacja zyskała jedynie możliwość pokazywania skrótów Grand Prix. Na żywo może pokazać tylko rundę F1 rozgrywaną na torze Silverstone.

- Formuła 1 powinna należeć do bezpłatnej telewizji. Jednak rozumiem, że za tymi decyzjami stoi ekonomia. Cieszę się, że Channel 4 dogadał się chociaż ze Sky, aby kibice zobaczyli fragmenty wyścigów - ocenił David Coulthard, były kierowca F1 i ekspert telewizyjny.

Czytaj także:
Zespół Roberta Kubicy stawią na nową technologię
Bez wątpliwości ws. George'a Russella

Komentarze (2)
avatar
tomco23
15.06.2021
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
szkoda czasu.... zeby zapychac takim chlamem TV. teraz F1 malo kto oglada bo dzieje sie malo a same wyscigi nieciekawe. wiec pchanie sie na bezplatna platforme to dramatyczne szukanie widownii 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.