Szokująca propozycja. To koniec wyścigów F1 w deszczu?!

Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Kimi Raikkonen podczas GP Belgii
Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Kimi Raikkonen podczas GP Belgii

Wielu kibiców F1 czeka na wyścigi w deszczu, bo w takich warunkach szczególne znaczenie mają umiejętności kierowcy. Na mokrym asfalcie łatwiej też o fatalny wypadek. Dlatego pojawiła się propozycja, by F1 na stałe porzuciła rywalizację w deszczu.

W tym artykule dowiesz się o:

Padok Formuły 1 wciąż żyje tym, co wydarzyło się w GP Belgii. Ulewny deszcz sprawił, że widoczność na torze Spa-Francorchamps była zerowa. W efekcie byliśmy świadkami farsy, bo kierowcy przejechali niespełna trzy okrążenia za samochodem bezpieczeństwa, aby można było zaliczyć wyniki wyścigu F1 o GP Belgii.

- Kiedy widzisz zdjęcia z podium i kierowców z trofeami, to nie jest w porządku - przyznał w Servus TV Gerhard Berger, były kierowca F1, a obecnie szef DTM.

Zdaniem Austriaka wydarzenia z GP Belgii powinny skłonić F1 do refleksji, czy w przyszłości ściganie w deszczu w ogóle ma sens. - Na Spa-Francorchamps sytuacja była trudna, rozumiem to. Jednak myślę, że Formuła 1 musi zadecydować, czy chce w ogóle się ścigać w deszczu. Amerykanie już jakiś czas temu uznali, że NASCAR w deszczu nie ma sensu i wtedy wyścig się nie odbywa - dodał Berger.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: polska mistrzyni i 110 kg ciężaru. Jest moc!

W trakcie swojej kariery Berger niejednokrotnie ścigał się w deszczu i nie widzi nic złego w tym, gdyby Formuła 1 nadal rywalizowała w takich warunkach. - Generalnie wiesz, gdzie jest niebezpiecznie, gdzie może wystąpić aquaplaning. Raz w życiu spotkałem się z sytuacją, że lało tak mocno, że warunki były ekstremalnie krytyczne. Powiedzieliśmy sobie jednak wtedy "jest trudno, ale ścigajmy się!" - zdradził 62-latek.

Austriak zgadza się z opiniami, że w niedzielę w GP Belgii warunki były "niebezpieczne", ale równocześnie dodaje, że "dało się w nich jechać". - Mamy teraz sporo poboczy na torach. Jeśli jest też odpowiedni drenaż, to można rywalizować. Trzeba jednak znacząco zwolnić i zdjąć nogę z gazu - ocenił Berger.

- W naszych czasach Formuła 1 miała też silne przywództwo. Był Bernie Ecclestone, który podejmował decyzje i był w nich bardzo stanowczy. Pamiętam, jak zadecydował, że mamy się ścigać w GP Australii w roku 1991 - powiedział Berger, nawiązując do wyścigu, który został przerwany po 14 okrążeniach z powodu intensywnej ulewy. Do ostatniej niedzieli było to najkrótsze Grand Prix w historii F1.

Berger zwrócił też uwagę na to, jak trudne ma zadanie Michael Masi jako dyrektor wyścigowy F1. - Wykonuje dobrą robotę. Gdy masz taką sytuację jak w niedzielę, dochodzą problemy z ubezpieczeniem i wieloma innymi kwestiami. Tymczasem fani F1 siedzą przez 10 godzin w deszczu i mokną, nie oglądają żadnej rywalizacji. Tak nie może być. Moja opinia jest jednak taka, że skoro mamy zgodę na deszczowe wyścigi F1, to powinny się one odbywać nawet w trudnych warunkach - podsumował Berger.

Czytaj także:
Alfa Romeo krytykuje Formułę 1
"Pieniądze przemówiły". Lewis Hamilton atakuje F1

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.