KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Zespół Kubicy na celowniku kolejnego giganta. Niemcy stworzą potęgę?

Michael Andretti nie przejmie Saubera, czyli firmy odpowiedzialnej za Alfę Romeo w F1. Jednak zespół Roberta Kubicy budzi zainteresowanie innych podmiotów. Pojawiają się plotki, że sojusz ze Szwajcarami gotowy nawiązać jest Volkswagen.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Robert Kubica Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica
Temat przejęcia Saubera przez Michaela Andrettiego upadł, przez co pracownicy Alfy Romeo w Hinwil odetchnęli z ulgą. Amerykanin miał w planach zlikwidować sporą część etatów w Szwajcarii, co dla personelu zespołu Formuły 1 wiązałoby się z koniecznością szukania nowej pracy. Nie oznacza to jednak, że rodzina Rausingów w niedalekiej przyszłości nie sprzeda akcji Saubera.

Jak informuje Roger Benoit w "Blicku", o inwestycji w Saubera myśli Volkswagen, który lada moment ma ogłosić światu swoją decyzję ws. rywalizacji w F1. Niemcy są gotowi promować poprzez wyścigi swoje dwie marki - Porsche oraz Audi.

"Drzwi w Sauberze będą dla nich otwarte" - stwierdził dziennikarz "Blicka", wskazując na to, że historycznie Sauber osiągał najlepsze sukcesy, gdy miał silne wsparcie drugiego partnera. Tak było chociażby w latach 2006-2009, gdy inwestowało w niego BMW. Wówczas Robert Kubica wygrał dla Szwajcarów jedyny wyścig F1 w historii - GP Kanady w sezonie 2008.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Oryginalna akcja zespołu Piotra Zielińskiego

Volkswagen chce wejść do F1 przy okazji wprowadzenia nowych silników. Ma to się stać w roku 2025 albo 2026. Ostateczna decyzja ma zapaść w listopadzie, ale sygnały z królowej motorsportu i niemieckiej firmy są pozytywne.

"Porsche i Audi chcą być w F1. Dlatego już teraz rozglądają się za potencjalnymi partnerami, bo Niemcy nie będą zakładać własnego zespołu" - przekazał Roger Benoit.

Niemcy mają niewielki wybór. Na rynku z grona niezależnych zespołów są tylko Sauber (Alfa Romeo), Williams, Red Bull Racing i Alpha Tauri. Niektórzy wskazują jeszcze na McLarena, bo ten w przeszłości współpracował już w F1 z Porsche.

"Kolejny niemiecki partner (po Mercedesie i BMW) byłby dla Saubera czymś dobrym. W roku 2008 BMW świętowało nawet dublet w Montrealu, gdy Kubica ukończył wyścig przed Heidfeldem. Szkoda, że firma z Monachium wyszła z F1 tylnymi drzwiami po sezonie 2009. Sauber potem wpadł w otchłań" - ocenił szwajcarski dziennikarz.

Sauber do końca sezonu 2024 ma podpisaną umowę sponsorską z Alfą Romeo, na mocy której startuje w F1 pod taką nazwą i korzysta z silników Ferrari. Jednak porozumienie co roku ma być oceniane przez władze obu firm i daje im możliwość wcześniejszego zakończenia współpracy.

Czytaj także:
W F1 wybuchnie bomba! Wszyscy czekają
Koniec oczekiwania? Alfa Romeo ogłosi skład w listopadzie

Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy Volkswagen stanie się ważną częścią F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (2)
  • emcanu Zgłoś komentarz
    No dla McLarena wejście Volkswagen ze swoimi silnikami, mogłoby nawet nieć korzyści. Jeśli nawet od razu nie rzuciliby się na ich silniki, to przynajmniej mieliby alternatywę. Ferrari nie
    Czytaj całość
    wchodzi w grę. Honda to już przeszłość. Z Renault (Alpine) przygodę zakończyli i wątpię, że kiedyś chcieliby ją odnowić. A być zdanym jedynie na to, co stworzy Mercedes...
    • RobertW18 Zgłoś komentarz
      "gotowy nawiązać jest"? P. Kuczera znowu pokazuje swoją niegramotność. "jest gotowy", p. Kuczera, "jest gotowy nawiązać". Inna rzecz, że sojusze to się
      Czytaj całość
      raczej "zawiązuje", a "nawiązuje" się "współpracę"...
      Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
      ×
      Sport na ×