Ważna zmiana w Alfie Romeo. Efekt fiaska rozmów?

Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica

Jeszcze kilka tygodni temu wydawało się, że Alfa Romeo zmieni właściciela. Rozmowy z Michaelem Andrettim zakończyły się jednak fiaskiem. To pociągnęło za sobą kolejne decyzje w szwajcarskiej firmie.

Jesienią rozmowy ws. sprzedaży Alfy Romeo weszły na zaawansowany poziom. Gotów na przejęcie firmy z Hinwil był Michael Andretti, ale ostatecznie były kierowca Formuły 1 nie dogadał się z Finnem Rausingiem, do którego należy większość akcji Saubera, czyli firmy kontrolującej Alfę Romeo w F1.

Teraz, jak informuje dziennikarz Joe Saward na swoim blogu, doszło do ważnego odejścia w firmie. Pracę zakończył Pascal Picci. Stał on dotąd na czele funduszu inwestycyjnego Islero Investments, poprzez który rodzina Rausingów kontroluje zespół F1.

Saward nie ustalił dokładnych przyczyn odejścia Picciego, ale zwraca uwagę na to, że "moment jest interesujący ze względu na ostatnie plotki ws. sprzedaży zespołu". Nieudana transakcja i fiasko rozmów z Andrettim mogły przyczynić się do odejścia szefa funduszu Islero Investments.

ZOBACZ WIDEO: Kto zostanie nowym prezesem PZN? "Kandydatem środowiska narciarskiego jest Adam Małysz"

Alfa Romeo od kilku lat należy do skandynawskiej rodziny Rausingów, która uratowała ją przed bankructwem. Zrobiła to za pośrednictwem funduszu Longbow Finance, a następnie akcje przejął fundusz Islero Investments. Taki ruch miał wynikać z faktu, że część inwestorów Longbow Finance nie była zadowolona z wykładania środków na F1. Dlatego wykorzystano kolejną spółkę-córkę.

Chociaż Alfa Romeo nie zmieni właściciela w najbliższej przyszłości, to przyszłość zespołu F1 jest zapewniona. Świadczyć może o tym m.in. nowa umowa sponsorska z Orlenem, na mocy której Robert Kubica pozostanie rezerwowym tej ekipy również w sezonie 2022, a także pozyskanie Guanyu Zhou. 22-letni Chińczyk będzie etatowym kierowcą zespołu, wnosząc w zamian pokaźne wsparcie sponsorskie na poziomie 25-30 mln dolarów.

Ponadto Finn Rausing jest wielkim pasjonatem F1 i motoryzacji. Dlatego skandynawski miliarder jest gotów w razie potrzeby dofinansować zespół. Z tego też względu, gdy nie miał zapewnień, co do transakcji z Andrettim i przyszłości ekipy, wycofał się z pomysłu sprzedaży firmy.

Czytaj także:
Rosyjski miliarder wykłada pieniądze na stół. Chce sukcesów w F1
Lewis Hamilton w "ciągłym strachu". Wszystko przez COVID-19

Komentarze (2)
avatar
SportowyEkspert
26.11.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Obajtek kupi Alfę Romeo, zmieni nazwę na Orlen F1 i zatrudni kalekę jako jednego z dwóch głównych kierowców 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.