Ogromne zainteresowanie F1. Nawet 30 wyścigów w sezonie?

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do wyścigu F1 o GP Sao Paulo
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do wyścigu F1 o GP Sao Paulo

Formuła 1 cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a kolejne państwa chcą gościć u siebie najlepszych kierowców świata. Kalendarz mógłby się nawet składać z 30 Grand Prix. Jest tylko jeden problem.

W tym artykule dowiesz się o:

Formuła 1 od pewnego czasu konsekwentnie rozbudowuje swój kalendarz. Sezon 2022 ma być rekordowy i liczyć 23 wyścigi, ale najprawdopodobniej na tym nie koniec. W padoku F1 mówi się, że właściciele królowej motorsportu będą dążyć do kampanii składającej się z 25 rund. Bardzo prawdopodobne jest dołożenie kolejnego wyścigu w USA i Chinach, bo na tych rynkach dyscyplina ma najwięcej do zyskania.

- Żyjemy w świetnym momencie dla F1. Nie mam wątpliwości. Pod względem intensywności na torze, zainteresowania akcjonariuszy, kibiców, nowych fanów, a także posiadania jasnej ścieżki rozwoju w przyszłości - powiedział "The Race" Stefano Domenicali, szef F1.

Domenicali zdradził, że zainteresowanie innych państw wyścigami jest tak duże, że sezon mógłby liczyć nawet 30 rund. - Bez wątpienia z łatwością moglibyśmy mieć w kalendarzu 30 Grand Prix, a umowy na organizację nowych wyścigów podpisać choćby jutro. Nie możemy jednak iść w tym kierunku - zaznaczył szef F1.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: szalony trening Pudzianowskiego. "Gorąco było dziś, -10°C"

O co chodzi? Regulamin stanowi, że sezon F1 może się składać maksymalnie z 25 wyścigów. Gdyby szefowie Liberty Media, do których należy królowa motorsportu, chcieli większej liczby Grand Prix, musieliby usiąść do rozmów z szefami zespołów i FIA.

W zamian za zgodę Formuła 1 musiałaby najpewniej pójść na ustępstwa finansowe, bo dodatkowa liczba wyścigów to większe wydatki dla ekip. Już teraz coraz częściej mówi się o wyczerpaniu personelu, który spędza długie godziny w podróży i hotelach, z dala od rodzin.

Dlatego bardziej prawdopodobne jest wprowadzenie w niedalekiej przyszłości rotacyjnych Grand Prix. Niektóre wyścigi odbywałyby się co dwa, trzy lata. - To problem bogactwa. Dobrze, że go mamy. Myślimy, jak zarządzać całą sytuacją pod względem rozwoju strategii, biznesu i tego dokąd powinniśmy zmierzać - zakończył Domenicali.

Czytaj także:
Lewis Hamilton porzuci F1 na rzecz filmów?! Znane szczegóły
Zdjęcie Michaela Schumachera poruszyło fanów F1

Komentarze (4)
avatar
Mackenzie Smith-Russell
7.01.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Juz teraz, przy 23 wyscigach mowi sie, ze to duzo. I mowia to zarowno kierowcy, jak i pracownicy tzw. zaplecza, bo to oni najbardziej cierpia. Kierowca po zakonczeniu wyscigu, i ewentualnie j Czytaj całość
avatar
PYRAK
6.01.2022
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Dla kibica to bylo by cos lecz realia sa inne . Problem logistyczny plus czynnik ludzki. Duzo podrozowania i stresu z tym zwiazenego moglo by odbic sie na padoku bardzo negatywnie. Im czlowiek Czytaj całość
avatar
Justice F1
5.01.2022
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Naprawdę myślmy trochę o innych, błagam was! 30 Grand Prix fajna sprawa, uczta dla widzą, lecz koszmar dla inżynierów oraz ekip, których członkowie niedługo nie będą mieli czasu aby spotkać się Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.