Red Bull "dziękuje" Ferrari za błędną decyzję. Jest odpowiedź Włochów

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc

Red Bull Racing uważa, że Ferrari popełniło błąd w strategii podczas GP Miami i zaprzepaściło szansę na wygraną. - Musimy im za to podziękować - stwierdził Christian Horner, który już doczekał się odpowiedzi ze strony włoskiej ekipy.

W drugiej części GP Miami doszło do kolizji Pierre'a Gasly'ego i Lando Norrisa, przez co na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Neutralizacja sprawiła, że Charles Leclerc znalazł się ponownie tuż za plecami Maxa Verstappena. Ponadto kierowcy zyskali możliwość darmowego pit-stopu i wymiany ogumienia na świeższe.

Kierowca Red Bull Racing przejechał zjazd do alei serwisowej jeszcze przed ogłoszeniem pełnej neutralizacji, ale jego główny rywal do tytułu mistrzowskiego miał możliwość wymiany opon w tych warunkach. Mimo to, Ferrari nie wezwało swojego kierowcy do alei serwisowej. Zdaniem "czerwonych byków", był to błąd strategiczny włoskiej ekipy.

- Max minął wjazd do alei serwisowej, ale Ferrari miało szansę na darmowy pit-stop. Żaden z kierowców nie zjechał na wymianę opon i właściwie jesteśmy im za to wdzięczni. Gdyby założyli miękkie opony, to my bylibyśmy maksymalnie na trzeciej pozycji - powiedział Christian Horner w Sky Sports po wygranej Maxa Verstappena w GP Miami.

ZOBACZ WIDEO: Milioner chwali się luksusową łodzią. Tak na niej szaleje

Jednak kierownictwo Ferrari nie zgadza się z takim przedstawianiem sprawy. Jak się okazało, Charles Leclerc i Carlos Sainz nie mieli już do dyspozycji nowego zestawu opon pośrednich i miękkich. Obaj kierowcy ekipy z Maranello mogli otrzymać co najwyżej nowy komplet ogumienia twardego, ale Mattia Binotto postanowił, że lepiej w tej sytuacji pozostać na torze na obecnych oponach.

- Biorąc pod uwagę, że trzeba poświęcić trochę czasu na nagrzanie opon, to używane zestawy były lepsze niż nowe. Dlatego postanowiliśmy pozostać na torze. Uznaliśmy, że to nasza najlepsza opcja, by zaatakować po restarcie i tak też się stało - powiedział szef Ferrari, cytowany przez motorsport.com.

- Najlepsza okazja dla Charlesa nadeszła na pierwszym okrążeniu po zjeździe samochodu bezpieczeństwa. Był blisko, ale to nie wystarczyło. Natomiast Carlos obronił się przed Perezem, chociaż ten miał nowy zestaw opon pośrednich, po tym jak odbył pit-stop - dodał Binotto.

Również kierowcy Ferrari popierają decyzję swojej ekipy. - To był dobry ruch, skoro zatrzymaliśmy Pereza za swoimi plecami, choć było ciężko. Miał nas na widelcu i mógł mnie wyprzedzić. Jestem nawet trochę zaskoczony tym, że mu się to nie udało - przekazał Sainz.

Czytaj także:
Kolczyki niezgody. Dlaczego w F1 rozpętała się afera o biżuterię?
Lewis Hamilton spotkał się z Michelle Obamą. Poruszył temat aborcji

Komentarze (1)
avatar
yes
9.05.2022
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Dobrze, że Kubica nie jest zamieszany w sprawę... 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.