W ramach tej ewolucji Decathlon prezentuje swoją nową odsłonę, która obejmuje dynamiczną i przyszłościową tożsamość oraz nowe logo.
Od początku swojej działalności w 1976 roku Decathlon zawsze wierzył w istotną rolę sportu w pomaganiu społeczeństwom być zdrowszymi i szczęśliwszymi. Dziś ludzie potrzebują sportu bardziej niż kiedykolwiek.
Na początku tej podróży Decathlon napisał swoją długoterminową ambicję przyspieszenia swojej misji dla dobra społeczeństw i planety. Kierując się tą ambicją, narodził się nowy cel: Move People Through the Wonders of Sport.
W tym celu Decathlon przyjmuje ambitną globalną strategię, która obejmuje poprawę doświadczeń klientów, silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ogólną modernizację firmy.
Barbara Martin Coppola, Global Chief Executive Officer w Decathlon: “Dzisiejszy dzień to wyjątkowy moment zarówno w historii, jak i dla przyszłości Decathlonu. Teraz bardziej niż kiedykolwiek świat potrzebuje sportu. Ma on jednoczącą moc i może poprawić zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. W Decathlonie chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę, poruszając ludzi poprzez wspaniałość sportu. Jestem dumna z tego, że wraz z członkami naszego zespołu pracujemy nad nowym planem - naszym światłem przewodnim i ambicją. To niesamowite widzieć, jak nasza zróżnicowana społeczność spotyka się, aby świętować to, co czyni nas wyjątkowymi: umożliwienie każdemu uprawiania sportu na własnych warunkach. Jestem przekonana, że nasza ambitna strategia, ewoluująca nasz sposób prowadzenia działalności, zapewni Decathlon wiodącą pozycję w branży jako wyjątkowa i godna zaufania marka sportowa.”
NOWA TOŻSAMOŚĆ MARKI I PORTFOLIO
Uderzająca nowa tożsamość marki Decathlon odzwierciedla ambicje marki, jednocześnie celebrując jej przeszłość. Wraz z dynamicznym niebieskim kolorem, wita teraz nową ikonę marki - "orbitę" - wyrażającą ruch, ambicję osiągania nowych szczytów i obiegowość, będącą sercem zrównoważonego modelu biznesowego Decathlon.
Decathlon uwalnia pełny potencjał marki, aby przybliżyć sport każdemu poprzez nowe i uproszczone portfolio 9 marek, będących specjalistami w konkretnych kategoriach: Quechua (turystyka), Tribord (woda i wiatr), Rockrider (kolarstwo outdoorowe), Domyos (fitness), Kuikma (rakiety), Kipsta (sporty drużynowe), Caperlan (dzika przyroda), Btwin (mobilność) oraz Inesis (sporty precyzyjne), a także 4 marek eksperckich: Van Rysel, Simond, Kiprun i Solognac.
MODEL BIZNESOWY OPARTY NA ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU
Całe dobro, jakie sport może wnieść w życie ludzi i społeczeństw, nie może odbywać się kosztem planety.
Decathlon chce być siłą napędową i zobowiązał się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 roku.
Cele DECATHLON w zakresie dekarbonizacji to (zakresy 1, 2 i 3):
20% redukcji bezwzględnej emisji CO2 w 2026 r.
42% redukcji bezwzględnych emisji CO2 w 2030 r. i zerowy poziom emisji netto do 2050 r.
Mocno zaangażowany w realizację swoich ambicji Decathlon, drugi rok z rzędu w 2023 r., oddzielił swój rozwój od emisji CO2.
Decathlon pracuje ramię w ramię z dostawcami i partnerami, aby odblokować zrównoważony rozwój w całym łańcuchu dostaw. Dzięki temu wspólnemu podejściu Decathlon współpracuje z dostawcami w celu dekarbonizacji procesów i utorowania drogi dla nowych modeli biznesowych opartych na obiegu zamkniętym i wydłużonym cyklu życia produktu.
Oznacza to również, że w całej gamie produktów Decathlon wydłuża żywotność produktów i umożliwia klientom ponowne wykorzystanie, naprawę i recykling swoich produktów.
NOWE DOŚWIADCZENIE KLIENTA UKSZTAŁTOWANE PRZEZ CYFROWY SPOSÓB MYŚLENIA
Decathlon wykorzystuje potęgę technologii cyfrowej poprzez globalną modernizację witryny e-commerce, aby zapewnić klientom wygodne zakupy w dowolnym miejscu i czasie.
Cyfrowy łańcuch dostaw Decathlon został ponownie przemyślany przy użyciu najlepszych w swojej klasie narzędzi i algorytmów sztucznej inteligencji, aby umożliwić dokładne prognozowanie, planowanie asortymentu i parametry zapasów. Doprowadziło to już do znacznego obniżenia poziomu zapasów i wielu ulepszeń, w tym zmniejszenia kosztów transportu, śladu węglowego i czasu dostawy.
Decathlon przełamuje również nowe granice, aby zapewnić swoim klientom niezwykłe doświadczenie, w tym aplikację 3D Shopping App na Apple Vision Pro w USA.
W nadchodzących miesiącach ponad 1700 sklepów na całym świecie zostanie odnowionych, oferując klientom intuicyjną nawigację, lepszą widoczność produktów, angażujące wyświetlacze fizyczne i cyfrowe oraz estetyczną atmosferę.
INNOWACJA W SERCU WIELOSPECJALISTYCZNEJ MARKI SPORTOWEJ
Każdego dnia ponad 850 inżynierów i 400 projektantów w Decathlon nieustannie wymyśla, tworzy, projektuje i testuje nowe materiały i produkty. Rezultatem jest zestaw przełomowych rozwiązań sportowych, popartych 900 patentami.
Organizacja Decathlon jest kształtowana przez tę kulturę i obejmuje zespoły ekspertów, takie jak Booster Innovation - wspierający lokalne zespoły, Sports Lab - poświęcony badaniu sportu i dynamiki ludzkiego ciała, AddLab - centrum prototypowania 3D oraz Advanced Design - projektujący sport i doświadczenia przyszłości.
PATRZĄC W PRZYSZŁOŚĆ JAKO JEDNOŚĆ
Decathlon chce stać się jedną z najbardziej inkluzywnych organizacji na świecie.
W 2023 r. zespół wykonawczy Decathlon osiągnął parytet po raz pierwszy w swojej historii, a firma podjęła bezprecedensowe zobowiązania na 2026 r., w tym mierzenie reprezentacji, integracji i przynależności, podejmowanie działań w tym zakresie oraz ustanawianie globalnych standardów i najlepszych w swojej klasie wyników w zakresie DEI.
Decathlon buduje i wzmacnia społeczności, takie jak kobiety na stanowiskach kierowniczych i powiązane programy, nawiązując zewnętrzne partnerstwa z ekspertami DEI. W 2023 r. Decathlon otrzymał kilka wyróżnień branżowych, w tym 10. miejsce w kategorii Forbes Retail & Wholesale dla "Najlepszego pracodawcy dla kobiet" na świecie.
O MARCE SPORTOWEJ DECATHLON
Decathlon, globalna, wielospecjalistyczna marka sportowa dla początkujących i najlepszych sportowców, jest innowacyjnym producentem sprzętu sportowego na każdym poziomie umiejętności. Z ponad 100 000 członków zespołu i 1700 sklepami na całym świecie, Decathlon i jego zespoły pracują od 1976 roku, aby spełnić nieustającą ambicję: Move People Through the Wonders of Sport - by pomóc ludziom być zdrowszymi i szczęśliwszymi w zrównoważonej przyszłości.
Informacja prasowa marki Decathlon