"Gdyński Klub Koszykówki Arka Spółka Akcyjna składa oficjalny protest przeciwko wypaczeniu wyniku meczu o Superpuchar Polski, jaki odbył się w dniu 03 października 2011 r. w Starogardzie Gdańskim. Powołując się na zapis Regulaminu Rozgrywek PLK żądamy zweryfikowania tego meczu.
Tomas Pacesas: Zostaliśmy oszukani --->
W pierwszej kwarcie tego spotkania, w 4,56 min. meczu, przy stanie punktów 10:8 dla gospodarzy faulowany był w ataku na kosz zawodnik zespołu gospodarzy grający z nr 11 Jeremy Simmons.
Orzeczony został faul gracza obrony przy jednoczesnym zaliczeniu punktów do stanu 12:8. Nie negujemy faktu zaistnienia faulu w obronie zawodnika naszej ekipy, ale stwierdzamy, że w tej sytuacji punkty dla zespołu Polpharmy nie powinny być zaliczone, gdyż piłka w ogóle nie wpadła do kosza i nie nastąpiła żadna okoliczność mogąca powodować zaliczenie punktów. Nagranie wideo (transmisji telewizyjnej w TVP Sport), wyraźnie uwidacznia błąd sędziów spotkania, którzy zaliczyli w tej sytuacji punkty, których nie było.
Roman Olszewski o proteście Asseco Prokomu: To kompromitacja! Przegrywać trzeba umieć! --->
Chcemy zwrócić uwagę, że nawet reakcje zawodników, w tym zawodników gospodarzy, widoczne w nagraniu, wskazują, iż przekonani są oni, iż orzeczony powinien zostać faul gracza obrony oraz wykonane dwa rzuty osobiste faulowanego J. Simmonsa.
Dodanie zespołowi gospodarzy w tej sytuacji 2 punktów w sposób kardynalny wypaczyło rezultat spotkania, co przy ostatecznym wyniku meczu 79:78 zasadniczo zmienia jego końcowy wynik na korzyść zespołu Asseco Prokom Gdynia. W sytuacji, gdyby odjąć 2 niesłusznie zaliczone punkty zwycięzcą meczu i zdobywcą Superpucharu Polski powinien być zespół Asseco Prokom Gdynia.
Adam Romański: Liga podejmie decyzję w trybie administracyjnym --->
Stwierdzamy, że praca sędziów spotkania - panów Grzegorza Ziemblickiego, Marka Ćmikiewicza oraz Dariusza Zapolskiego, była karygodna. Żądamy wyciągnięcia najdalej idących konsekwencji, a sam fakt zaistnienia takiej sytuacji uważamy za niewyobrażalny błąd. Ponadto uważamy, że podczas całego meczu praca sędziów stolikowych budziła daleko idące kontrowersje.
Powołując się na punkt 6.12. Regulaminu Rozgrywek PLK obowiązującego w sezonie 2011/2012 o brzmieniu: "W przypadkach kontrowersyjnych nie przewidzianych w Oficjalnych Przepisach Gry w Koszykówkę, decyzję co do zweryfikowania meczu bądź jego powtórzenia w całości lub fragmencie podejmuje PLK. W szczególności dotyczy to sytuacji, w których podczas meczu wynik w protokole lub na tablicy wyników nie odpowiadał stanowi rzeczywistemu, a błąd nie został naprawiony" żądamy zweryfikowania wyniku meczu na korzyść zespołu Asseco Prokom Gdynia i orzeczenia zdobycia Superpucharu przez nasz zespół, lub rozegrania meczu o Superpuchar ponownie.
Uważamy, że sytuacja, jaka zaistniała w tym meczu, czyli ewidentny błąd zaliczenia punktów w opisanej wcześniej sytuacji, w pełni wyczerpuje przesłanki zacytowanego powyżej punktu Regulaminu Rozgrywek."
Regulamin Rozgrywek Polskiej Ligi Koszykówki na sezon 2011/12.
"8. Warunki zgłoszenia protestu
8.1. Kierownictwo Klubu ma prawo złożyć protest do PLK jako organu I instancji
w związku z wydarzeniami i okolicznościami związanymi z rozgrywaniem meczu.
8.2. Warunkiem rozpatrzenia wniesionego protestu jest wpłacenie przez wnoszącego
kaucji. Wysokość kaucji ustalana jest przez PLK i publikowana do 15 czerwca na Liście
Opłat, Kar i Kaucji.
9. Procedura protestu
9.1. Procedurę składania protestu określają przepisy gry w koszykówkę oraz poniższe
przepisy:
9.1.1. Kapitan drużyny niezwłocznie po zakończeniu meczu musi poinformować
sędziego głównego, że jego drużyna składa protest przeciwko wynikowi meczu
oraz złożyć podpis w rubryce protokołu meczu „podpis kapitana w przypadku
protestu”. Dla uznania protestu za ważny, konieczne jest, aby przedstawiciel
Klubu złożył pisemne potwierdzenie protestu na ręce Komisarza PLK w ciągu 60
minut od zakończenia meczu.
9.1.2. Jeżeli protest zostanie złożony, Komisarz PLK w ciągu 90 minut po
zakończeniu spotkania informuje o tym fakcie PLK.
9.1.3. Drużyna składająca protest musi przesłać jego treść w ciągu 48 godzin
od zakończenia meczu do PLK, a wraz z jego treścią kserokopię dowodu wpłaty
kaucji.
9.2. Jeśli drużyna składająca protest nie złoży treści protestu i/lub nie wpłaci kaucji
w określonym w pkt. 9.1.3. terminie, podlega karze administracyjnej.
9.3. Zarząd PLK wydaje rozstrzygnięcie w sprawie w terminie 7 (siedmiu)
dni od złożenia protestu. W szczególnych przypadkach termin ten może ulec
przedłużeniu, jednak nie dłużej niż o kolejne 7 (siedem) dni. W fazie play-off,
a także w przypadkach rozgrywania meczów dzień po dniu, rozstrzygnięcie winno
zostać wydane niezwłocznie, nie później niż do godziny 10.00 w dniu rozgrywania
kolejnego spotkania tej fazy rozgrywek pomiędzy zainteresowanymi drużynami."