Najlepszy krajowy zawodnik pojedzie do Turcji reprezentować Polskę w globalnym finale. Udział w turnieju jest bezpłatny, a wydarzeniu patronuje Polski Związek Koszykówki.
Po udanym ubiegłorocznym debiucie, nietypowy turniej streetballowy Red Bull King of the Rock z formułą "jeden na jednego", powraca do Polski. We Wrocławiu, Chorzowie, Lublinie, Koszalinie, Gdańsku, Toruniu i Warszawie odbędą się rozgrywki eliminacyjne, których celem jest wyłonienie 32 najlepszych polskich zawodników. Podczas ogólnopolskiego finału zmierzą się oni w walce o bilet do Stambułu, gdzie odbędzie się ostateczna rozgrywka o światową koronę króla ulicznej koszykówki.
Zapisy na każdy z 7 przystanków są już aktywne i odbywają się poprzez prosty formularz na stronie www.redbull.pl/kingoftherock. Udział w zawodach jest bezpłatny i możliwy dla każdego - kobiet, mężczyzn, profesjonalistów oraz amatorów. Należy mieć ukończone 16 lat oraz pamiętać, że limit miejsc na każdy z przystanków to 64 zawodników.
"Warto wspierać takie pomysły, które polegają na tym, że w wielu miastach w Polsce coś się dzieje wokół kosza, można przyjść i zagrać w fajnym turnieju. Mam nadzieję, że tegoroczna edycja Red Bull King of the Rock będzie jeszcze bardziej oblegana" - powiedział Filip Put, ubiegłoroczny zwycięzca, który będzie bronił tytułu i powalczy o ponowną możliwość reprezentacji kraju w globalnym finale.
Zawody Red Bull King of the Rock będą rozgrywane w systemie pucharowym, jeden na jednego na połowie boiska. Każda rozgrywka potrwa 5 minut, bez zatrzymywania czasu. W przypadku remisu o zwycięstwie zadecyduje dwuminutowa dogrywka. Zasady dotyczące punktacji oraz fauli są takie same jak w tradycyjnej koszykówce, z jedną różnicą, że w Red Bull King of the Rock 5 fauli oraz 1 faul techniczny grożą dyskwalifikacją.
Harmonogram rundy kwalifikacyjnej Red Bull King of the Rock w Polsce:[list]
[/list]
Więcej informacji: www.redbull.pl/kingoftherock
Facebook: https://www.facebook.com/events/1731924817029188
Materiały multimedialne z ubiegłorocznej edycji „Red Bull King of the Rock” znajdują się w bezpłatnym serwisie dla mediów Red Bull Content Pool: www.redbullcontentpool.com
Partnerami Red Bull King of the Rock 2016 są: Sklep Koszykarza, New Era, Sure Shot, Polski Związek Koszykówki, Tauron Basket Liga oraz Streetball Polska.