Kluby PLK po wizycie w Wizards. "Wprowadzić nową jakość w polskim marketingu"

Materiały prasowe / Jakub Kopeć
Materiały prasowe / Jakub Kopeć

Od 6 do 10 kwietnia w Waszyngtonie odbyło się szkolenie "Inside Wizards" zorganizowane dla polskich klubów przez Fundację Marcina Gortata "Mierz Wysoko".

Przedstawiciele kilku polskich klubów "od kuchni" zobaczyli, jak funkcjonuje na co dzień Washington Wizards. Szkolenie "Inside Wizards" było zainicjowane przez Fundację Marcina Gortata - "Mierz Wysoko".

Do stolicy Stanów Zjednoczonych udali się przedstawiciele czterech klubów PLK: MKSu Dąbrowa Górnicza, Trefla Sopot , Miasta Szkła Krosno i Polskiego Cukru Toruń. W szkoleniu wzięły także udział osoby związane na co dzień z Legią Warszawa i PGE Skrą Bełchatów.

Celem warsztatów jest zdobycie wiedzy w zakresie działań marketingowych, sprzedażowych i Public Relations. Szkolenie prowadziły: Zach Leonis, wiceprezes Monumental Sports Network, spółki która jest właścicielem m.in. trzech klubów - Washington Wizards (NBA), Washington Mystics (WNBA), Washington Capitals (NHL) oraz hali Verizon Center, Jim Van Stone, prezes działań biznesowych, Hunter Lochmann odpowiedzialny za strategie marketingowe i budowanie marki, Scott Hall, szef komunikacji, Zak Grim, który kreuje wszystkie aktywności towarzyszące meczom, Lee Stacey posiadający 25 lat doświadczenia w pozyskiwaniu sponsorów i partnerstwach biznesowych oraz Sashia Jones, wiceprezes ds. CSR.

- Szkolenie miało charakter wielowymiarowy - mogliśmy uczyć się zarówno tego, jak uatrakcyjniać spotkania, a także jak zarządzać wieloma sekcjami w jednej grupie oraz jak efektywnie wykorzystywać halę przy takiej intensywności wydarzeń, jaka ma miejsce w Verizon Center. Samo spotkanie z Marcinem Gortatem umożliwiło nam też poznanie spojrzenia zawodnika z 10-letnim stażem w NBA na aktywności marketingowe i wizerunkowe, które stanowią bardzo dużą wartość dla lokalnej społeczności, a także marki samego sportowca - mówi Małgorzata Ciszewska, która reprezentowała trzy kluby spod znaku Trefla.

Pozostaje pytanie - co uda się z tej wiedzy przełożyć na polski rynek? - Oczywiście mamy świadomość tego, że w krótkim czasie nie przeniesiemy NBA do Polski, ale nawet jeśli po powrocie przełożymy choć część wiedzy i doświadczeń na działania w trzech klubach spod znaku Trefla, to i tak uda nam się wprowadzić nową jakość w polskim marketingu. Tak jak powiedział nam Marcin - jeśli po meczu wyciągnie 2-3 detale i je poprawi w kolejnym spotkaniu, to już jest lepszym zawodnikiem. Szkolenie "Inside Wizards" jest dla nas ogromną szansą - odpowiada.

ZOBACZ WIDEO PSG gromi, świetny mecz Cavaniego. Zobacz skrót spotkania z EA Guingamp [ZDJĘCIA ELEVEN]

Komentarze (0)