Reklamy na koszulkach w lidze NBA to zupełna nowość i zarazem wciąż dość kontrowersyjna kwestia dla kibiców, którzy przyzwyczaili się do nieco innych standardów. Fakty są jednak takie, że od sezonu 2017/18 zespoły będą eksponować na strojach meczowych logotypy swoich sponsorów.
Cleveland Cavaliers ogłosili współpracę z firmą Goodyear Tire and Rubber Company i to jej logo znajdzie się na koszulce jednej z czołowych ekip w NBA. Kawalerzyści są szóstym zespołem, który porozumiał się ze sponsorem.
Mówi się, że Cavs zarobią dzięki temu 10 milionów dolarów rocznie, podczas gdy inne zespoły podpisały umowy oscylujące w granicach 5-8 milionów. Trzeba jednak zauważyć, że obrońcy mistrzowskiego tytułu są jedną z najczęściej pokazywanych drużyn w krajowej telewizji, co z pewnością miało wpływ przy negocjacjach.
- To globalny koncern, który jest naszym sąsiadem w Akron, w stanie Ohio, dzieli pasję do koszykówki i ma taki sam cel jak Cavs - dążyć do sukcesu. Jesteśmy bardzo dumni z nawiązania tej współpracy - przyznał dyrektor mistrzów - Len Komoroski.
Oprócz Cavaliers, ze sponsorami porozumieli się już Philadelphia 76ers (StubHub), Boston Celtics (General Electric), Brooklyn Nets (Infor), Sacramento Kings (Blue Diamond) oraz Utah Jazz (Qualtrics).
ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: pamiętasz Bergkampa? 48-latek strzelił przepięknego gola