Przykre zdjęcia z Chorzowa. "To nie jest tak, że coś zrobiliśmy źle"

WP SportoweFakty / Mateusz Puka / Na zdjęciu: pustki na Stadionie Śląskim
WP SportoweFakty / Mateusz Puka / Na zdjęciu: pustki na Stadionie Śląskim

W sobotę na Stadionie Śląskim rywalizowały prawie wszystkie największe gwiazdy polskiej lekkoatletyki, a na trybunach ich poczynania śledziła zaledwie garstka fanów, spośród których większość i tak stanowiły dzieci ściągnięte na zawody autokarami.

Widok niemal pustego Stadionu Śląskiego przy rzutach Anity Włodarczyk, Pawła Fajdka czy biegu Natalii Kaczmarek robił naprawdę smutne wrażenie. Nasi zawodnicy mieli okazję po raz pierwszy zaprezentować się publiczności w roku olimpijskim, a rywalizowali praktycznie na pustym obiekcie. Organizatorzy zapewniają, że ostatecznie na 55-tysięcznym stadionie zasiadło w sobotę kilka tysięcy fanów lekkiej atletyki, choć wizualnie wyglądało to jeszcze mniej okazale.

Symbolem zawodów może zostać widok skoczków o tyczce wspieranych z pobliskiego sektora przez grupkę kilkudziesięciorga dzieci. Te siedziały na tyle nisko, że pozostawało im jedynie emocjonować się tym jednym konkursem. Trzeba jednak przyznać, że były bardzo zaangażowane i robiły wszystko, by pomagać sportowcom w osiąganiu dobrych wyników.

Rozczarowania nie kryli jednak sami zawodnicy, dla których to zaledwie jedna z kilku okazji, by wystartować w wysokich rangą zawodach przed własną publicznością.

ZOBACZ WIDEO: 14 sekund i... koniec. Szpilka komentuje przerwanie walki

- Jest to bardzo smutny widok. Być może PZLA samo jest sobie winne. Ja przejechałam dzisiaj przez Bytom, Katowice, Chorzów i nie zobaczyłam choćby jednej reklamy tego memoriału. To też jest smutne - mówiła wprost polska sprinterka Marika Popowicz-Drapała. - W aglomeracji śląskiej nie byłoby trudno znaleźć kibiców lekkoatletyki, ale trzeba byłoby podjąć jakieś działania. Z drugiej strony zrzucam też na to, że zrobiło się ostatnio ciepło, mamy weekend, a ludzie po tygodniu ciężkiej pracy wolą spędzić ten czas z rodziną w innych okolicznościach. Wierzę, że niedługo podczas mistrzostw Polski w Bydgoszczy frekwencja będzie nieco wyższa - dodała.

W przeciwieństwie do mitingu Diamentowej Ligi organizowanego przy okazji Memoriału Kamili Skolimowskiej, tym razem organizatorzy zdecydowali się biletować wejścia. Trudno jednak sądzić, by akurat to było przeszkodą dla fanów, bo wejście na trwający ponad pięć godzin miting kosztowało 25 złotych.

- To nie jest tak, że coś zrobiliśmy źle. Obserwujemy po prostu ogólnoświatowy trend, że lekkoatletyka nie przyciąga na stadiony tłumów. Tak samo było w ten weekend choćby podczas zawodów w Los Angeles, gdzie były jeszcze większe gwiazdy niż u nas, a stadion też był niemal pusty - tłumaczy wiceprezes PZLA Tomasz Majewski.

Tak wyglądał niemal pusty Stadion Śląski podczas najważniejszych, wieczornych konkurencji Memoriału Kusocińskiego. Zawodnicy na głośny doping nie mieli co liczyć
Tak wyglądał niemal pusty Stadion Śląski podczas najważniejszych, wieczornych konkurencji Memoriału Kusocińskiego. Zawodnicy na głośny doping nie mieli co liczyć

Działacz przyznaje, że w tym roku faktycznie odpuszczone zostały kwestie marketingowe, a koszty związane z promocją imprezy zostały zmniejszone do minimum. Wszystko to było jednak konsekwencją świadomie wygranej strategii.

- Mamy rok olimpijski i zdecydowaliśmy się, że lepiej będzie przeznaczyć kilkaset tysięcy złotych na inne cele niż plakatowanie miasta. Przez lata przy okazji Memoriału Kusocińskiego próbowaliśmy podejmować wiele działań promocyjnych, ale nie zauważyliśmy, by któraś z nich się sprawdziła. W tym roku faktycznie postawiliśmy na zaproszenie na trybuny jak najwięcej dzieci w zorganizowanych grupach, bo nie chcieliśmy wydawać gigantycznych pieniędzy na promocję. Przy Memoriale Skolimowskiej promocja pochłania gigantyczne środki, a ostatnio też nie przełożyło się to na gigantyczną frekwencję. Cały świat ma problem - wyjaśnia Majewski.

Mateusz Puka, dziennikarz WP SportoweFakty

Czytaj więcej:
Niesamowity pojedynek bokserski Usyk - Fury
Widział grę Świątek i ma złe wiadomości dla rywalek

Komentarze (26)
avatar
daxior
28.05.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
zaoszczędzili kasę na wyjazd działaczy do Paryża, bo musi ich tam pojechać setki wraz z rodzinami...ot cała prawda.. 
avatar
Gregorius07
20.05.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ciekawa rzecz - w zeszłym roku masy kibiców na zawodach. W tym - taki trynd, panie, ludzie nie chcą chodzić. Wstyd mówić takie rzeczy, panie Majewski. Poza tym - wygląda, jakby komuś zależało, Czytaj całość
avatar
NICK2345wser4
20.05.2024
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Oglądanie lekkoatletycznych wielogodzinnych bojów jest tak nudne, że nawet sami sportowcy tego nie robią. Jakikolwiek mecz, wyścig ma swoje ramy i dynamikę a i tak czasem sie nudzi a tu po pros Czytaj całość
avatar
Zeniu Kisiel
20.05.2024
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
No nowy minister sportu , niejaki Nitras to POtrafi !!! 
avatar
Ewwwa
20.05.2024
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Mieszkam pół godziny autobusem od stadionu i nie wiedziałam o imprezie. Na przyszłość więcej informacji. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.