Nie ma przypadku. Francuzi tłumaczą kolor bieżni

Getty Images / Maja Hitij / Na zdjęciu: fioletowa bieżnia na Stade de France
Getty Images / Maja Hitij / Na zdjęciu: fioletowa bieżnia na Stade de France

Po raz pierwszy w historii zawody lekkoatletyczne rozgrywane będą na fioletowej bieżni. Skąd taki wybór organizatorów igrzysk olimpijskich w Paryżu? Już jest wszystko jasne.

Organizatorzy igrzysk olimpijskich chcą zrobić wszystko, by pod wieloma względami przejść do historii. Jednym z powodów, dla którego tak się stanie, jest kolor bieżni na Stade de France, gdzie 2 sierpnia rozpoczęły się zmagania lekkoatletyczne.

Po raz pierwszy w historii zawody rozegrane zostaną na fioletowej bieżni. To nowość w świecie lekkoatletyki, bo w ostatnich latach wiodącym był kolor niebieski. Organizatorzy igrzysk wyjaśnili skąd ta zmiana.

Jak wynika z komunikatu, wybór koloru bieżni dokonany został we współpracy z World Athetics (światowa organizacja lekkoatletyczna) i firmą Olympic Broadcasting Services (OBS), która jest oficjalnym producentem sygnału z igrzysk.

ZOBACZ WIDEO: "Prosto z Igrzysk". Świątek nie chciała rozmawiać z mediami. "Bardzo emocjonalnie podchodzi do porażek"

Wytłumaczono, że fioletowy kolor wybrany został m.in. z chęci, by przejść do historii jako pierwsza impreza, podczas której startowano właśnie na takim odcieniu torów.

"Pozwoli to, aby obrazy igrzysk w Paryżu zapisały się w pamięci widzów i sportowców" - przekazano w komunikacie prasowym.

Taki kolor to także efekt rozmów z OBS. Kolor ten ma zapewnić lepsze wrażenia telewizyjne, a kontrasty sprawiają, że sportowcy są bardziej widoczni.

"Musieliśmy ciężko pracować nad kolorami, aby odcienie najlepiej podkreślały sportowców. To bieżnia i musi być ona ładna, ale przede wszystkim jest sceną, na której będą występować sportowcy. Bardzo ważne jest, aby było ich widać" - dodano.

Bieżnia w Paryżu ma trzy kolory. Jaśniejszy fioletowy przeznaczony jest dla torów i obszarów, na których rozgrywane są inne konkurencje. Ciemniejszy fioletowy to strefa techniczna. Z kolei szary stosowany jest na zewnątrz zakrętów i nawiązuje do asfaltowego toru, używanego w Paryżu podczas igrzysk w 1924 roku.

Czytaj także:
Zdziebło zabrała głos. Wiemy, co dokładnie wydarzyło się w Paryżu
Co tam się działo? Ogromne nerwy polskich młociarzy

Źródło artykułu: WP SportoweFakty