Waldemar Ossowski: Walka o status wicelidera w polskim MMA trwa w najlepsze

Za nami całkiem udany czerwiec w polskim MMA. Jego wizytówkami mogą być z pewnością gale czołowych organizacji nad Wisłą - [tag=43626]Fight Exclusive Night[/tag], [tag=40758]Professional MMA Challenge[/tag] i [tag=40212]PLMMA[/tag].

Jak wiadomo bezsprzeczną pozycję lidera na rodzimym rynku sprawuje Konfrontacja Sztuk Walki. Ciężko jest teraz jednak odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie, kto jest numerem dwa w polskiej hierarchii, a kandydatów jest co najmniej trzech.
[ad=rectangle]

W czerwcu tego roku PLMMA była jednak w cieniu swoich dwóch pozostałych oponentów. Wpływ na ten fakt miał z pewnością aspekt medialności wydarzenia i umiejętnego ich promowania, w czym Profesjonalna Liga MMA ustępowała PROMMAC i FEN. Sam poziom walk organizacji kierowanej przez Mirosława Oknińskiego nie odstawał za nadto od tych prezentowanych na galach w Lublinie czy Wrocławiu. Przewagę PLMMA należy upatrywać przede wszystkim w tempie produkcji gal i jej zasięgu ogólnopolskiego, gdyż dociera do prawie każdego zakątka Polski.

PROMMAC wydarzeniem w Lublinie "napoczął" współpracę z Polsatem Sport. Akcja marketingowa i poziom sportowy gali to dwa wielkie plusy, które można zapisać po stronie nowej organizacji. Turniej młodych talentów, pojedynek pięknych pań i porażka legendy KSW - to z pewnością pozostanie w pamięci widza i kibica, który spędził czas w czerwcu z Professional MMA Challenge.

Jeżeli powiemy o PROMMAC, że przedstawia innowacyjny projekt, to chyba jeszcze bardziej innowatorski jest pomysł na galę prezentowany przez Fight Exclusive Night. Połączenie MMA i K-1 na jednej imprezie daje wymierne rezultaty. Gale FEN cieszą cię coraz większą popularnością, czego przykładem była impreza zorganizowana we wrocławskiej Hali Stulecia. Takie nazwiska jak: Świątek, Makowski, Juśkiewicz i Grudniewski to już znak rozpoznawalny Fight Exclusive Night. Paweł Jóźwiak, prezes zarządu FEN, w jednym z wywiadów wyraźnie zapowiedział, że obecnym celem jego organizacji jest zajęcia numeru dwa w Polsce. Trzeba jednak zauważyć, że jakość show serwowanego przez FEN mocno przypomina produkcję gali duetu Lewandowski i Kawulski. Oczywiście nie jest to typowy plagiat, ale widać, że włodarze tejże organizacji zwracają uwagę na aspekty, które przyciągają fana do hali, a także przed ekrany telewizorów. Wniosek? Analiza rynku i zapotrzebowania przez PROMMAC jest wykonywana perfekcyjnie.

Kto więc zasługuje na pozycje wicelidera wśród organizacji MMA w Polsce? Pytanie pozostaje otwarte i dyskusyjne, ale z pewnością PLMMA, FEN i PROMMAC mają jeden wspólny mianownik. Jest nim stacja Polsat Sport, która postawiła na współpracę z pozostałymi organizacjami wszechstylowej walki wręcz w Polsce. Wyścig o fana trwa więc dalej, a póki żadna z wymienionych organizacji nie wypełni jednej z największych hal w Polsce, to wynik walki o pozycję nr 2 pozostaje kwestią otwartą.

Waldemar Ossowski 

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.