Raikkonen coraz bliżej porozumienia z Citroenem

Jest już niemal przesądzone, że Raikkonen, który nie może się porozumieć z żadnym zespołem Formuły 1 przejdzie do rajdowych Mistrzostw Świata. Wybór padł na Citroena, którego sponsorem jest Red Bull. To właśnie głównie dzięki staraniom tego koncernu możliwy będzie start Fina we wszystkich 13 rundach WRC zaplanowanych na przyszły sezon.

Paweł Świder
Paweł Świder

Ostatecznie jeszcze nic nie zostało potwierdzone, jednak źródło zbliżone do Mistrza Świata F1 z 2007 roku podaje, że scenariusz startów C4 WRC w sezonie 2010 jest przesądzony, a do ustalenia pozostało jedynie kilka drobnych szczegółów. Na oficjalne potwierdzenia informacji będzie trzeba poczekać jeszcze kilka dni.

Red Bull jest jednym z indywidualnych sponsorów Kimiego Raikkonena. Logo firmy można także ujrzeć na dwóch fabrycznych Citroenach C4 prowadzonych przez Sebastiena Loeba oraz Daniego Sordo. Zbieżność interesów sponsorskich przeważyła o tym, że to właśnie w fabrycznym Citroenie na cały cykl WRC 2010 zasiądzie Raikkonen.

Jedynym mankamentem zmiany dyscypliny przez fińskiego kierowcę może być jego doświadczenie w rajdach. Raikkonen oficjalnie zadebiutował w rajdzie na zasadach zawodnika podczas tegorocznego Rajdu Finlandii we Fiacie Grande Punto S2000. Fin był pod wrażeniem możliwości auta i robił co mógł, jednak już pierwszego dnia dotknęły go problemy z silnikiem - wtedy zajmował 15. pozycję w klasyfikacji generalnej. Drugiego dnia Raikkonen rozbił samochód i nie ukończył rajdu.

Aspektem, który z pewnością przemawia do kierowcy jest możliwość ścigania się najlepszym sprzętem z możliwych. W tym roku Citroen po raz drugi z rzędu zwyciężył w klasyfikacji zespołów, Loeb został po raz szósty Mistrzem Świata. Raikkonen chce osiągać jak najlepsze wyniki a starty w C4 WRC w najnowszej specyfikacji z pewnością mu to umożliwią.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×