Ostatecznie jeszcze nic nie zostało potwierdzone, jednak źródło zbliżone do Mistrza Świata F1 z 2007 roku podaje, że scenariusz startów C4 WRC w sezonie 2010 jest przesądzony, a do ustalenia pozostało jedynie kilka drobnych szczegółów. Na oficjalne potwierdzenia informacji będzie trzeba poczekać jeszcze kilka dni.
Red Bull jest jednym z indywidualnych sponsorów Kimiego Raikkonena. Logo firmy można także ujrzeć na dwóch fabrycznych Citroenach C4 prowadzonych przez Sebastiena Loeba oraz Daniego Sordo. Zbieżność interesów sponsorskich przeważyła o tym, że to właśnie w fabrycznym Citroenie na cały cykl WRC 2010 zasiądzie Raikkonen.
Jedynym mankamentem zmiany dyscypliny przez fińskiego kierowcę może być jego doświadczenie w rajdach. Raikkonen oficjalnie zadebiutował w rajdzie na zasadach zawodnika podczas tegorocznego Rajdu Finlandii we Fiacie Grande Punto S2000. Fin był pod wrażeniem możliwości auta i robił co mógł, jednak już pierwszego dnia dotknęły go problemy z silnikiem - wtedy zajmował 15. pozycję w klasyfikacji generalnej. Drugiego dnia Raikkonen rozbił samochód i nie ukończył rajdu.
Aspektem, który z pewnością przemawia do kierowcy jest możliwość ścigania się najlepszym sprzętem z możliwych. W tym roku Citroen po raz drugi z rzędu zwyciężył w klasyfikacji zespołów, Loeb został po raz szósty Mistrzem Świata. Raikkonen chce osiągać jak najlepsze wyniki a starty w C4 WRC w najnowszej specyfikacji z pewnością mu to umożliwią.