Bolid US F1 powstaje bez wykorzystania tunelu aerodynamicznego

Po tym jak zespół Virgin Racing poinformował, że jego bolid powstaje bez wykorzystania tunelu aerodynamicznego, podobną wiadomość ujawnił inny debiutant - US F1. Amerykańska ekipa oprze się na obliczeniowej dynamice płynów (CFD).

Łukasz Czechowski
Łukasz Czechowski

Dyrektor techniczny Virgin Racing, Nick Wirth przyznał kilka dni temu, że CFD osiągnęło już taki poziom rozwoju, iż wydawanie pieniędzy na kosztowny tunel aerodynamiczny jest zbędne.

Peter Windsor z US F1 oznajmił, że jego ekipa w początkowych pracach również oprze się na CFD, ale z innych powodów. - To logiczna kolej rzeczy dla nowego zespołu - napisał na blogu swojego teamu.

Windsor zapewnił, że docelowo jego ekipa będzie wykorzystywała tunel, który jest usytuowany niedaleko amerykańskiej siedziby. - Windshear znajduje się 15 minut drogi od naszej fabryki w Charlotte i okaże się dla nas bezcenny, kiedy w styczniu rozpoczniemy mapowanie aerodynamiczne "normalnego" samochodu - wyjaśnił Brytyjczyk.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×