Niedzielny etap miał rozpocząć się od odcinka Deniz 1 o godz. 8:13 polskiego czasu. Niestety ze względu na złe warunki panujące na trasie dwóch pierwszych odcinków zostały one odwołane. Po sobotnim etapie liderem był Sebastien Loeb, który w swoim stylu podczas pierwszego etapu był w cieniu, jednak w sobotę mocno zaatakował, co poskutkowało awansem na pierwsze miejsce.
W niedzielę Loeb był nie do pokonania. Pierwszy przejechany odcinek dnia, Ballica zwyciężył o 0,3 s. nad Petterem Solbergiem. Norweg na mecie zwracał uwagę na to, że po odwołaniu dwóch oesów będzie bardzo trudno dopędzić Loeba i odebrać mu zwycięstwo. Trzeci czas na oesie wykręcił Sebastien Ogier, który po sobotnich problemach z przebitym kołem żałował, że przez taki błąd stracił prowadzenie i szansę na pierwszą wygraną w klasyfikacji generalnej WRC. Problemy nie ominęły Mikko Hirvonena. Fin w sobotę wypadł z trasy, przez co stracił swoją dobrą pozycję. W niedzielę w trakcie 20 oesu uderzył w kamień i przebił oponę. Na metę dotarł ze stratą ponad 48 sekund do Loeba, przez co spadł w klasyfikacji na 4 pozycję, za Daniego Sordo, który wykręcił piąty czas. Dzięki temu całe podium należało do Citroena. Prowadził Loeb przed Solbergiem i Sordo.
Drugi odcinek dnia również padł łupem Loeba, z tą jednak różnicą, że jego przewaga nad drugim kierowcą, w tym wypadku był to Hirvonen, wyniosła 5 sekund. Z trzecim czasem na metę wjechał Jari-Matti Latvala, który nie mógł już liczyć na sporą liczbę punktów w tym rajdzie. Jeszcze na przedostatnim międzyczasie prowadził Dani Sordo, jednak na dwa kilometry przed metą odcinka uderzył w kamień i zdemolował zawieszenie w swoim Citroenie, po tym zdarzeniu zmuszony był wycofać się z rajdu, co automatycznie przesunęło Hirvonena na trzecią pozycję.
Ostatni długi odcinek specjalny rajdu, Multari, tak jak poprzednie padł łupem Sebastiena Loeba. Na 21,32 km kierowca Citroen Racing wyrobił sobie przewagę 16,3 s nad swoim imiennikiem Ogierem. Ten z kolei był szybszy od Latvali o 1,1 s. Wszyscy kierowcy na mecie narzekali na okropne warunki panujące na trasie tego oesu. Wyniki na tym odcinku nie zmieniły nic w klasyfikacji generalnej rajdu, przed odcinkiem superspecjalnym Loeb ma przewagę ponad 50 sekund nad Petterem Solbergiem. Trzeci jest Mikko Hirvonen.
Sebastien Loeb wygrał w niedzielę wszystkie długie odcinki specjalne
Rajd Turcji po 22 odcinkach specjalnych
M | Kierowca | Kraj | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastien Loeb | Francja | Citroen | 2:51:37,8 godz. |
2 | Petter Solberg | Norwegia | Citroen | +51,6 s. |
3 | Mikko Hirvonen | Finlandia | Ford Focus | +1:35,8 min. |
4 | Sebastien Ogier | Francja | Citroen | +3:55,9 |
5 | Kimi Raikkonen | Finlandia | Citroen | +6:26,9 |
6 | Federico Villagra | Argentyna | Ford Focus | +7:36,8 |
7 | Matthew Wilson | Wlk. Brytania | Ford Focus | +8:09,6 |
8 | Jari-Matti Latvala | Finlandia | Ford Focus | +19:45,8 |
9 | Dennis Kuipers | Holandia | Ford Fiesta | +22:13,5 |
10 | Aaron Burkart | Niemcy | Suzuki | +25:15,8 |