W RSMP pora na szutry - zapowiedź Rajdu Lotos

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Platinum Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski na dłużej powracają na szutry, przed nami bowiem zarówno Rajd Lotos, jak i Rajd Polski, runda Mistrzostw Europy. Pozostańmy jednak w okolicach Gdańska, gdzie już niebawem załogi z RSMP skoczą kolejną batalię o punkty i sekundy.

W tym artykule dowiesz się o:

W piątek, 14 maja rywalizację poprzedzi uroczysty start na Długim Targu w Gdańsku, a następnie załogi wystartują do prologu, zlokalizowanego na stadionie żużlowym. W sobotni poranek rozpocznie się już prawdziwe ściganie, a zwycięzców Rajdu Lotos poznamy w niedzielne popołudnie. Na liście zgłoszeń drugiej rundy RSMP znalazły się 44 załogi, a więc o 10 mniej niż stanęło na starcie Rajdu Elmot. W przypadku Rajdu Lotos kluczowe okazały się z pewnością koszty przygotowania samochodów do walki na szutrach.

Pierwszy numer startowy otrzymali Michał Sołowow i Maciej Baran w pachnącym nowością Fordzie Fiesta S2000. Załoga stawia sobie w tym roku za priorytet starty w RSMP, więc przed Rajdem Lotos pokonała ponad 180 kilometrów testowych. W dobrej formie, a przede wszystkim w dobrym nastroju przystępuje do Lotosu także Tomasz Kuchar, pewny zwycięzca Rajdu Elmot i lider punktacji RSMP. Wiele do udowodnienia będzie miał natomiast Leszek Kuzaj, który podczas Elmotu nie ustrzegł się problemów. Zawodnik Skody z pewnością będzie chciał powtórzyć zeszłoroczne zwycięstwo w Rajdzie Lotos.

Także Kajetan Kajetanowicz przystępuje do Rajdu Lotos wyjątkowo zmotywowany. Przebita opona podczas Rajdu Elmot kosztowała go bowiem wysoką lokatę i sporo punktów. Teoretycznie w jeszcze gorszej sytuacji jest Bryan Bouffier, który od Rajdu Lotos powróci na polskie oesy. Francuz nie startował bowiem w Rajdzie Elmot, który pokrywał się z zawodami we Francji. Bouffier zamierza jednak walczyć o tytuł mistrzowski także w Polsce, mimo iż z powodu kolizji terminów będzie zmuszony odpuścić także Rajd Warszawski. Podczas pozostałych rund zobaczymy go w Peugeocie 207 S2000 ze stajni TRT w barwach Tedex WRC.

Piątym S2000 na Rajdzie Lotos będzie Skoda Fabia Macieja Rzeźnika. Kierowca, startujący w tym sezonie z doświadczonym Przemysławem Mazurem zaskoczył kibiców efektowną jazdą na Rajdzie Elmot, ostatecznie plasując się na wysokim, piątym miejscu. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, na Rajdzie Lotos zobaczymy Sebastiana Frycza, aktualnego lidera grupy N. Kierowca ze Szczyrku powrócił w tym roku na oesy i wszystko wskazuje na to, że zagości na nich na dłużej. Groźnym rywalem Frycza będzie z pewnością Łukasz Habaj, który do momentu awarii toczył z nim zacięty pojedynek podczas Rajdu Elmot.

Rywalami Frycza i Habaja będą Kamil Butruk, Marcin Bełtowski oraz kilku zawodników, startujących głównie na luźnych nawierzchniach. Podczas Rajdu Lotos zobaczymy między innymi Stefana Karnabala w Lancerze Evo X z Dytko Sport, Krzysztofa Oleksowicza w nowej Imprezie STR10, Marcina Abramowskiego w Lancerze Evo VII oraz Jarosława Pawlińskiego (Impreza). Po absencji na Rajdzie Elmot na oesy powraca Zbigniew Maliński, a znani z RPP Maciej Jarząbek i Paweł Pochroń wsiądą do Subaru Imprezy N12. Imprezą, tyle że WRX wystartują także Adam Kaszyński i Duncan Mcniven, znani z występów w mistrzostwach Francji.

W grupie Open zobaczymy Andrzeja Kopera, Bogdana Bożyka oraz debiutującego w RSMP Krzysztofa Rosę (wszyscy w Subaru Imprezach). Klasa A7 to dwa zgłoszenia: Michał Streer w Renault Clio oraz Marcin Gagacki w nowo zbudowanej Hondzie Civic Type-R FN2. Grupa R będzie tym razem nieco mniej liczna niż podczas Rajdu Elmot, zobaczymy w niej bowiem 9 załóg. Robert Kujawski w Clio R3 ponownie zmierzy się z koalicją C2 R2 Max z CRT. W Citroenach zobaczymy Michała Bębenka, Jana Chmielewskiego, Łukasza Markowskiego, Tomasza Gryca, Tomasza Porębskiego, Marcina Dobrowolskiego, Szymona Kornickiego i Ariela Piotrowskiego.

Niemal równie liczna będzie klasa N3, w której zobaczymy 8 zawodników. Wśród nich znajdą się Tomasz Kramarczyk i Estończyk Anre Saks, a Mikołaj Kempa i Hubert Frankowski zaliczą pierwszy start w sezonie 2010. Piotr Krotoszyński, Piotr "Herbi" Rudzki, Piotr Stryjek i Maciej Cywiński startowali już w Rajdzie Elmot, teraz powalczą więc o powiększenie konta punktowego. Listę zgłoszeń zamykają trzy rajdówki klasy historycznej: Opel Calibra Arkadiusza Nowikowa oraz dwie Astry: Roberta Rosiaka i Roberta Pucha, debiutującego w RSMP.

Źródło artykułu:
Komentarze (0)